شهرداری ابزار قانونی مقابله با ساختمان‌های ناایمن را ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران ابزار کافی قانونی ندارد و به همین دلیل از طریق شورا و دولت لایحه‌ای برای ارسال به مجلس تدوین شده که امید است شهرداری‌ها در این زمینه همکاری کنند تا بتوان جلوی ساختمان‌های ناایمن را گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اظهار کرد: شورای شهر وظیفه خود دانست که این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

وی افزود: از ابتدا شورای شهر جلسات هم اندیشی در این رابطه را آغاز و کمیسیون‌های محیط زیست و سلامت در کارگروهی موضوع را بررسی کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: روز گذشته شورای شهر جلسه سه ساعته‌ای برگزار کرد و تمام دست اندرکاران آن آمده و توضیحات لازم را ارائه دادند و به این نتیجه رسیدیم همه باید تقصیر خود را در بروز حادثه پذیرفته و گزارش مبسوطی در این خصوص به مردم ارائه شود چون حق مردم بوده و ادای حق مردم وظیفه شورای شهر تهران است.

وی ادامه داد: چهار ساختار در این رابطه مؤثر بودند، از جمله وزارت بهداشت، وزارت کار، شهرداری و مالکین که گزارش کامل کارگروه مربوطه را در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم.

هاشمی اضافه کرد: از ماه پیش طرحی در شورای شهر مطرح شد تا شهرداری برای ایجاد سامانه پایش ایمنی ساختمان‌های موجود شهر تهران در برابر خطرات اقدام کند.

وی ادامه داد: مقدمات نرم افزاری این موضوع آماده شده و باید بارگذاری شود که امیدواریم زودتر توسط معاونت خدمات شهری در دسترس قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به روند پایش ساختمان‌های شهر نیز اشاره کرد و گفت: نتیجه این بود که ۳۴ هزار ساختمان به ایمن‌سازی الزام شدند با این حال شهرداری تهران ابزار کافی قانونی ندارد و به همین دلیل از طریق شورا و دولت لایحه‌ای برای ارسال به مجلس تدوین شده که امید است شهرداری‌ها در این زمینه همکاری کنند تا بتوان جلوی ساختمان‌های ناایمن را گرفت.

وی اظهار کرد: سه هزار و ۶۲۲ ساختمان درحال ایمن سازی هستند اما سایرین اقدام مؤثری شروع نکرده‌اند که لازم است در این سامانه مشخص شده و به قوه قضائیه معرفی شوند.

هاشمی اضافه کرد: برای پیشگیری، پیشنهاد شد که ساختمان‌های دارای درجه پایین ایمنی مشخص شوند تا مردم بدانند و فقط به ساختمان‌های ایمن رجوع کنند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این بود که سازمان آتش نشانی الزام صدور شناسنامه و اچ اس دی را دنبال کنند که از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم از متخصصان اچ اس دی استفاده کرده و نقاط ضعفشان را تشخیص دهند و سعی در برطرف کردن آن داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: گام سوم راه‌اندازی سامانه ثبت تخلفات ایمنی و ساختمان‌سازی بود که قرار شد تشکیلاتی وجود داشته باشد تا هموطنان بتوانند آن را گزارش دهند مانند سامانه ۱۳۷ تا بدین شکل یک بانک اطلاعاتی جمع آوری و رسیدگی شود.

کد خبر 432091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.