امکان سقوط ذوب آهن وجود دارد/ استکی چیزی کم نداشت

یک کارشناس فوتبال گفت: مدت زمان قرار داد بوناچیچ مشخص نیست، اما مطمئن باشید قرارداد مربی‌های خارجی محکم است که باشگاه در خدمت آن‌ها قرار می‌گیرد به جای اینکه مربی در خدمت باشگاه باشد.

حمید بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با شکست ذوب آهن مقابل پیکان، اظهار کرد: دو تیم بعد از شکست‌هایی که در هفته گذشته مقابل حریفان خود داشتند محکوم به پیروزی بودند. پیکان برای اینکه از آخر جدول نجات پیدا کند بازی را با برنامه شروع کرد، مشخص بود ذوب آهن را به خوبی آنالیز کرده که از چه نقطه‌ای می‌شود به این تیم ضربه زد و با توجه به تغییراتی که در دفاع ذوب آهن به وجود آمده بود پیکان توانست در این بازی پیروز شود.

وی افزود: تغییرات در کادر فنی دو حالت دارد، یکی به تیم شک وارد شده و باعث نتیجه گیری می‌شود و دیگری باعث می‌شود تیم نتیجه نگیرد و حتی شرایط بدتر هم بشود که ذوب آهن از این قضیه مستثنی نیست. لوکا بوناچیچ حدود چهار جلسه با تیم کار کرده و تغییراتی که این مربی ایجاد کرده بود در روند بازی هیچ تأثیری نداشت.

ذوب آهن به جای قرار داد با یک مربی خارجی به استکی شانس می‌داد

کارشناس فوتبال با بیان اینکه مدیران و هواداران نباید از مربی انتظار معجزه داشته باشند، خاطر نشان کرد: باتوجه به تعطیلی طولانی مدت لیگ بازی‌ها شانسی شده و نتایجی به دست می‌آید که قابل پیش بینی نیست. به نظر من باشگاه ذوب آهن می‌توانست به جای امضای قرارداد با یک مربی خارجی در این بازی‌های آخر شانس را به حسن استکی می‌داد زیرا او چیزی کم ندارد.

بابایی در خصوص دروازه بان ذوب آهن، تصریح کرد: مهدی خلیل در دو بازی آخر خود شش گل دریافت کرده که عملکرد خوبی نیست، یک دروازه بان برای هر گلی که دریافت می‌کند درصد مقصر بودنش تعیین می‌شود. این تیم از اول سال مشکل دروازه بان داشت که باید ببینیم مربی گلر های ذوب آهن چه فعالیتی انجام داده است. در همه جای جهان سه مربی دروازه بان وجود دارد، اما ذوب آهن یک مربی دارد که او عملکرد خوبی ندارد.

وی ادامه داد: در دریافت توپ اول که اوت بلند و ساده بود مهدی خلیل با زاویه بندی اشتباه مقصر بود و مدافعین هم به امید گلر بودند، در ضربه پنالتی باوجود اینکه برخلاف جهت رفت اما بدشانسی آورد و توپ با برخورد به خود او وارد دروازه شد، گل سوم از شکافی که بین مدافعین تیم به وجود آمده بود زده شد و گلی که از طریق ضربه آزاد وارد دروازه شد خیلی خوب بود و دروازه بان در این صحنه کاری نمی‌توانست انجام دهد.

ذوب آهن نتیجه نگیرد، به دسته یک سقوط می‌کند

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه اگر تیم‌های پایین جدول نتیجه بگیرند جایگاهشان تغییر خواهد کرد، گفت: پرسپولیس با ۱۳ امتیاز و یک بازی بیشتر در صدر جدول قرار دارد، اما اگر در ادامه بازی‌ها عملکرد خوبی نداشته باشد و سپاهان نتیجه بگیرد جای این دو تیم تغییر می‌کند، در پایین جدول هم همین موضوع است و اگر ذوب نتیجه نگیرد امکان سقوط به لیگ دسته اول را دارد.

بابایی در رابطه با سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن، اظهار کرد: مربی قبلی ذوب آهن میودراگ رادولوویچ داشت به ارتقای تیم کمک می‌کرد که شیوع ویروس کرونا موجب شد او از ایران برود و دیگر بازنگردد. تمرینات زیر نظر استکی و همکارانش ادامه یافت، سوال من این است که چرا به خود استکی فرصت ندادند تا سرمربی تیم باشد؟ بوناچیچ درگذشته سابقه خوبی دارد، اما در دو سال اخیر مربی موفقی نبوده است.

باشگاه‌ها در خدمت مربیان خارجی هستند تا مربی‌ها در خدمت باشگاه!

وی اضافه کرد: ذوب آهن با سیاست‌های کلان باشگاه بوناچیچ را به تیم اضافه کرده است. مدت زمان قرارداد این مربی مشخص نیست، اما مطمئن باشید قرار داد مربی‌های خارجی محکم است که باشگاه در خدمت آن‌ها قرار می‌گیرد به جای اینکه مربی در خدمت باشگاه باشد. امیدوارم ذوب آهن شرایط بهتری پیدا کند که از سهمیه استان اصفهان در لیگ برتر کم نشود.

کارشناس فوتبال با بیان اینکه ذوب آهن برای خارج شدن از این شرایط بحرانی باید سعی کند اختلاف بین بازیکنانش ایجاد نشود، تصریح کرد: باید با روحیه دادن به بازیکنان و کادر فنی تیم کاری کنند تا با هم هماهنگ شوند تا روزهای خوبی برای ذوب آهن رقم بزنند.

کد خبر 432073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.