شهرداری‌ها و دهیاری‌ها فرصت مغتنمی برای ارتقای سرمایه اجتماعی هستند

وزیر کشور در پیامی ضمن تبریک روز شهرداری و دهیاری گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان بازوان اجرایی شوراهای اسلامی فرصت مغتنمی برای ارتقای سرمایه اجتماعی، امیدبخشی و از همه مهم‌تر افزایش نشاط اجتماعی در میان آحاد جامعه به شمار می‌روند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در متن پیام عبدالرضا رحمانی فضلی خطاب به شهرداران و دهیاران سراسرکشور آمده است: چهاردهم تیرماه مصادف با سالگرد تصویب "قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور" روز شهرداری و دهیاری است. شکل‌گیری و استقرار شوراهای اسلامی شهر و روستا با رأی مستقیم مردم و انتخاب شهرداران و دهیاران از سوی شوراها به عنوان مدیران اجرایی سکونتگاه‌های شهری و روستایی را به واقع می‌توان یکی از بزرگترین افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق مردم‌سالاری دینی، تقویت نهاهای محلی و مدنی و نقطه عطف در پیوند حاکمیت با مردم دانست.

در ادامه این پیام آمده است: خدمات گسترده و ارزنده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که در ابعاد وسیع و گوناگونی نظیر حفظ محیط زیست، بهداشت و سلامت، مدیریت بحران، بهبود سیما و منظر، ارتقا و سامان‌بخشی وضعیت کالبدی- فیزیکی سکونتگاه‌ها، مدیریت پسماند، ایمنی و آتش‌نشانی، برنامه‌های فرهنگی- اجتماعی و… نمود پیدا می‌کند، نقش بسیار مؤثری در آسایش، امنیت و سلامت شهروندان و دستیابی به شاخصه‌های یک سکونتگاه سالم، زیبا، پویا، بانشاط و توسعه‌یافته ایفا می‌کند.

وزیر کشور افزود: وجود ۱۳۴۵ شهرداری و ۳۷۰۸۰ دهیاری در سطح کشور، به عنوان بازوان اجرایی شوراهای اسلامی فرصت مغتنمی برای ارتقای سرمایه اجتماعی، امیدبخشی و از همه مهم‌تر افزایش نشاط اجتماعی در میان آحاد جامعه است.

در بخش دیگری از این پیام تاکید شده است: بدون شک بالندگی و شکوفایی این نهادهای مردمی، در گرو سیاست‌گذاری، حمایت‌های مادی و معنوی دولت و نیز همکاری و برنامه‌ریزی همه دستگاه‌ها برای پیشرفت همه‌جانبه شهرها و روستاهای کشور است. بحمدا… حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، در قالب تهیه و تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های مناسب و همچنین تخصیص اعتبارات و امکانات، معنایی ملموس یافته که ان‌شاءالله با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: از شهرداران و دهیاران هم انتظار می‌رود با وسعت بخشی به تلاش‌ها و اقدامات مؤثر خود به ویژه در حوزه ایجاد درآمدهای پایدار محلی و زمینه‌سازی برای توسعه کسب وکارهای مختلف، در سالی که با عنوان "جهش تولید" از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده‌است، گام‌های ارزنده و بلندتری در جهت توسعه، عمران و آبادانی مناطق بردارند.

وزیر کشور یادآور شد: اکنون در آستانه ۱۴ تیر، با تبریک این روز فرخنده که امسال با ایام مبارک ولادت امام رضا علیه السلام نیز مقارن و متبرک است، به همه دست‌اندرکاران حوزه مدیریت شهری و روستایی در سطوح ملی و محلی به‌ویژه شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای سراسر کشور، از درگاه ایزد متعال برای تمامی عزیزانی که دغدغه توسعه، پیشرفت و اعتلای کشور را دارند، آرزوی تندرستی و توفیق روزافزون دارم. امید آن‌که در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همچنین اجرا و تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های مؤثر دولت تدبیر و امید، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر و درخور توجهی در جهت توسعه همه‌جانبه کشور، تقویت زیست بوم و استفاده از رویکردهای نوآورانه و خلاقانه در اداره بهینه امور شهرها و روستاها باشیم.

کد خبر 432021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.