مدیریت اسراف غذا با پویش "یک لقمه مهربانی"

"یک لقمه مهربانی" نام عنوان پویشی است که با همت بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت تلاش دارد نسبت به عدم اسراف غذا در مراسمات و رساندن این غذا به نیازمندان کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست خبری بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت با حضور اصحاب رسانه، مدیریت بنیاد و سرپرست شعب این مرکز برگزار شد.

امیر حسین معینی مدیرعامل بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت، ضمن تبریک روز قلم اظهار کرد: بنیاد نیکوکاری معرفت ۱۳ تیرماه ۱۳۹۳ با هدف برداشتن وزنی از دوش جامعه و کم کردن سنگینی مشکلات اقتصادی خانواده‌ها کلید خورد و خدا را شاکریم که در طول این مدت با همکاری خیرین باری را از روی دوش جامعه برداریم.

وی افزود: به خود می‌بالیم که در طول مدت شش سال کار بنیاد توانسته‌ایم در حد توان خود تمام تلاش خود را برای حل دغدغه‌های مردم انجام دهیم.

تلاش در اقناع و خودکفایی خانواده‌ها داریم

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت با اشاره به اهمیت ارتقا کیفی خانواده‌های تحت پوشش اضافه کرد: اگر هزار خانواده تحت پوشش بنیاد خیریه باشند با به خود افتخار نمی‌کنیم و تنها زمانی به خود افتخار می‌کنیم که بتوانیم ۱۰ خانواده را به سطح اقناع و نهایتاً خود کفایی برسانیم.

هدف خودکفایی خانواده است

وی اضافه کرد: اولویت اول ما کار خانواده است و تلاش داریم با ایجاد بستر کار برای خانواده‌ها آنها را به خود کفایی سوق دهیم، ولی تا وقتی این خانواده به درجه اقناع و خود کفایی نرسد از حمایت بنیاد برخوردار است.

معینی ادامه داد: در راستای توانمندسازی خانواده‌ها برنامه‌های متنوعی اجرایی شده است که کلاس‌های پخت کیک، نمد سازی، چرم دوزی، آشپزی و نقاشی از جمله آنها بوده است، در همین راستا همکاری‌های خوبی برای فروش کیک‌های پخته شده در خانه انجام داده‌ایم.

بستر برای ایجاد کسب و کار خانگی انجام شده است

وی تصریح کرد: بعد از دوره کلاس و کارورزی پخت کیک در محیط خانه مددجو شرایط و بستر برای تولید کیک در محیط بهداشتی ایجاد می‌شود و بعد از این مرحله فروش کیک به عهده بنیاد است تا بتوان با خرید کیک از خانواده‌ها بتوان تا حدی به شرایط مالی آنها کمک کرد.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت در خصوص اقدامات بنیاد نیکوکاری معرفت در راستای تأمین غذایی خانواده‌های تحت پوشش گفت: "یک لقمه مهربانی" عنوان برنامه بنیاد در راستای تأمین غذایی خانواده‌های مستضعف است که زیرساخت‌های آن انجام شده است و در حال اجرایی شدن است و امیدواریم این برنامه به مرور زمان بیش از پیش در جهان جا افتد.

وی تصریح کرد: در این برنامه ماشینی که مجهز به یخچال‌های مخصوص است، غذاهای اضافه مانده و دست نخورده رستوران‌ها، تالارها و ارگان‌ها را جمع‌آوری کرده و بعد از بسته بندی بهداشتی و طی یک فرآیند کاملاً بهداشتی در کمتر از یک ساعت به دست خانواده می‌رساند.

شهر به سوی عدم اسراف غذا

معینی ادامه داد: تهیه مقدار غذای بالاتر و جلوگیری از اسراف و دور ریختن غذای اضافه همکاری بیشتری را از سوی ارگان‌ها، تالارها و رستوران‌ها را خواستار است و امید است با توسعه "یک لقمه مهربانی " در سطح کشور بتوان از اسراف حجم زیادی از مواد غذایی جلوگیری کرد.

وی در خصوص اقدامات بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت در راستای سلامت قشر مستضعف تصریح کرد: در بحث درمان زیاد وارد نمی‌شویم چون تخصصی در این حوزه نداریم، ولی اخیراً پای یک پسر بچه که به دلیل یک بیماری نخاعی به طور کامل برگشته بود با همکاری خیرین و ایجاد یک پویش عمل شد که پروسه درمانی او نیز به خوبی پیش رفت و حتی آن پسر بچه‌های مشکلات جانبی بعد از عمل را نیز تجربه نکرد.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت با بیان اینکه مجموعاً سه الی چهار هزار نفر خیر در این بنیاد مشارکت دارند، گفت: جذب بنیاد به این صورت نیست که مددکار در خانه یک طرف را بزند و بگوید پنج هزار تومان برای خیریه کمک کنید، بلکه مددکاران ما به صورت میدانی در ارگان‌ها، نهادها و در بین مردم حاضر می‌شوند و به صورت انفرادی در مورد بنیاد توضیحاتی ارائه می‌دهند تا در صورت تمایل شخص ثبت نام او انجام شود.

جمع‌آوری ماهیانه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای مستضعفین

وی با اشاره به جمع‌آوری ماهیانه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای کمک‌های خیریه از سوی خیرین گفت: هلال احمر، بهزیستی و هیچ نهاد دولتی و خصوصی به بنیاد معرفت کمک نمی‌کنند، همچنین عضوگیری خیرین از سایر خیریه‌ها به هیچ عنوان صورت نمی‌گیرد.

معینی در خصوص تمایز بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت با سایر خیریه‌ها گفت: در این بنیاد عزت نفس مددجو حفظ می‌شود و نمی‌آییم پلاستیک ارزاق دهیم زیرا این امر بدترین کار است و بن خریدی از فروشگاه رفاه هر توزیع می‌شود که شخص هر چه دلش می‌خواهد، بخرد.

وی با بیان اینکه همه مددجویان این بنیاد خانم هستند، گفت: به این سادگی شخصی در بنیاد برای کمک پذیرش نمی‌کنیم.

۱۰۰ خانوار تحت پوشش است

همچنین محسن آرامی سرپرست شعبه کاشان بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت ازکمک این بنیاد به ۱۰۰ خانوار خبر داد و گفت: کمپین کمک به خانواده‌های مستضعف در مناطق محروم و در مناطق صعب‌العبور ایجاد شده است و خدمات خوبی انجام شده است.
وی افزود: در آستانه مهر سال گذشته بیش از هزار بسته لوازم تحریر به خانواده‌های مستضعف استان اصفهان اهدا شد.

سرپرست شعبه کاشان بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت ادامه داد: یکی از طرح‌های بنیاد قربانی اول ماه است، به این صورت که اول هر ماه قمری بیش از ۶۰۰ مرغ قربانی و به خانواده‌ها اهدا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های عزت نفس برای خانواده‌ها اضافه کرد: در جشنواره‌هایی که بنیاد برگزار کرده است خانواده‌ها در غرفه‌ها محصولات هنری محصولات خود را به فروش می‌رساند، که تمام عوائد فروش آن به خود افراد می‌رسد.

کرامت خانواده‌ها مدنظر بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت است

همچنین هادی شوشتری، مدیر مشارکت‌های مردمی شعبه مرکزی بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت اظهار کرد: از ابتدا مدنظر داشته با حفظ کرامت خانواده‌های تحت پوشش به آنها خدمات ارائه دهد و دائماً با بازدیدهای دوره‌ای از خانواده‌ها و منازل آنها به نیازهای آنان آگاه شویم.

وی افزود: تلاش داریم خدمات را به نیازمند واقعی برسد که واقعاً به آنها نیاز دارد و این بنیاد با این باور شکل گرفته است که هر شخص از نیازهای اولیه خود نگران نباشد و بتواند به سمت خود شکوفایی حرکت کند و به جایگاه هر انسانی برسد.

کد خبر 432017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.