طرح آجر به آجر در اصفهان کلید می‌خورد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: همواره خیرین مدرسه ساز تاثیر بسزایی در اجرای طرح‌های ساخت‌وساز مدارس داشته‌اند، اما با اجرای طرح تحولی "آجر به آجر" هرکسی با هر توان مشارکتی هر چند سرمایه خرد می‌تواند در امر مدرسه سازی مشارکت کند.

سیدمهدی میربد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه با طرح " آجر به آجر" می‌توان از ظرفیت مردمی و مشارکت خُرد در زمینه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی بهرمند شد، اظهار کرد: این طرح می‌تواند به یک فرهنگ اجتماعی بین همه اقشار جامعه تبدیل شود و اساس این طرح در زمینه فعالیت‌های مربوط به توسعه مشارکت‌های مردمی در ساخت فضاهای آموزشی است.

وی با توضیح اینکه استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای در عملیاتی شدن اهداف مرتبط با طرح تحولی آجر به آجر نقش تأثیرگذاری خواهد داشت، ادامه داد: جلب مشارکت شرکت‌ها، سازمان‌های خصوصی و دولتی و ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه ساز از دیگر اهداف اجرای این طرح است که باید با جدیت دنبال شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان خاطرنشان کرد: نگاه اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان به حوزه خیرین، راهبردی است و باید برای حفظ، توسعه و نگهداری از این ظرفیت مردمی تلاش کنیم و هدف بسته تحولی آجر به آجر با توجه به محتوایی که دارد این است که بتوان گسترش مشارکت‌های خرد مردمی در ساخت و نوسازی مدارس را در کنار گسترش فعالیت‌های خیرین داشته باشد.

وی با توضیح اینکه استان اصفهان ظرفیت‌های بالای فرهنگی و اقتصادی دارد و به همین دلیل می‌تواند در حوزه عملکردی خیرین یک استان سرآمد و الگو باشد، افزود: در اجرای طرح آجر به آجر تعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان و اداره کل آموزش‌وپرورش ضرورت دارد و باید از تمام ظرفیت‌های استان برای شکوفایی بیشتر حوزه خیرین مدرسه ساز در راستای این طرح استفاده شود.

میربد با بیان اینکه اداره کل نوسازی مدارس با تشکیل کارگروه‌های لازم در جهت اجرای این طرح، شناسایی و بررسی نقاط ضعف و قوت آن برنامه‌های پیشنهادی در زمینه‌های مختلف دارد، اضافه کرد: با اجرای طرح آجر به آجر و جزئیات مربوط به آن بسیاری از کاستی‌ها و نیازهای مدارس ما را در مناطق و شهرستان‌های استان برطرف می‌شود.

کد خبر 432002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.