مکان اختصاصی برای اسپوکس نداریم

رئیس کمیته اسپوکس استان اصفهان گفت: درحال حاضر شش شهرستان در عرصه اسپوکس فعال هستند. تاکنون مکانی به طور اختصاصی در اختیار این رشته ورزشی قرار نگرفته است.

محمد قربانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص آماده سازی برای مسابقات، اظهار کرد: طبق بخشنامه‌ای که از ستاد مقابله با کرونا دریافت کردیم، می‌توانیم از امروز (شنبه) ورزش اسپوکس را به طور مجدد راه اندازی کنیم و منتظر اعلام فدراسیون درباره تاریخ برگزاری مسابقات هستیم.

وی ادامه داد: به محض اینکه تاریخ دقیق مسابقات اعلام شد تیم اصفهان را برای انجام تمرینات آماده می‌کنیم، اسپوکس به صورت نمایشی در المپیک ۲۰۲۰ حضور دارد که امیدواریم از اصفهان در تیم ملی نماینده داشته باشیم.

قربانی درباره افراد فعال در این رشته یادآور شد: در حال حاضر شش شهرستان در رابطه با رشته ورزشی اسپوکس فعال هستند، که حدود هزار نفر به صورت آماتور و ۲۰۰ نفر حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

رئیس کمیته اسپوکس استان اصفهان با بیان اینکه بازیکنان آماتور اسپوکس با تمرینات زیاد به حرفه ای تبدیل شده اند، افزود: در سال گذشته پنج نفر از اصفهان برای حضور در تیم ملی انتخاب شدند.

وی درباره آموزش مربی‌های جدید و ارزیابی عملکرد آنها، خاطر نشان کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا، کارگاه‌های فنی برای تعلیم مربی‌های جدید برگزار شد که بعد از آن در فضای مجازی مربیان با یکدیگر ارتباط داشتند و اطلاعات ورزشی بین هم به اشتراک می‌گذاشتند.

قربانی با اشاره به اینکه تاکنون نتوانسته‌ایم مکانی را به طور اختصاصی برای رشد اسپوکس راه اندازی کنیم، افزود: پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و این مسئله را با اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان مطرح کرده‌ایم و منتظر اقدام آنها هستیم.

کد خبر 431986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.