۳ بوستان جدید در کنگاور احداث می‌شود

شهردار کنگاور از احداث سه بوستان جدید در شهر کنگاور خبر داد و گفت: در راستای توسعه فضای سبز و ایجاد بستری برای گذران اوقات فراغت شهروندان دو بوستان در شهرک ولیعصر و مرحله دوم بوستان معلم احداث و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایمنا، رامین صادقی با اشاره به راه اندازی مرحله اول طرح توسعه گلخانه کنگاور در سال ۱۳۹۷ به مساحت ۵۰۰ متر مربع، اظهار کرد: مرحله دوم گلخانه با اختصاص اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان به مساحت ۳۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: تولیدات این گلخانه شامل صدها هزار بوته انواع گل رز، شمشاد و ترون همچنین گل‌های فصلی است؛ اجرای این طرح علاوه بر تأمین گل و گیاه مورد نیاز فضای سبز شهری، بخشی از تولیدات آن به فروش خواهد رسید.

شهردار کنگاور با بیان اینکه در سال‌های ۹۵ و ۹۶ برای تهیه انواع گل به شهرهای همجوار وابسته بودیم، عنوان کرد: با ایجاد گلخانه علاوه بر اینکه مراجعت به شهرها برای تهیه گل دیگر معنی ندارد، از نظر گل‌های تزئینی هم خودکفا شده ایم و مثلاً در تولید گل رُز که ۱۰۰ هزار قلمه زده ایم حدود ۳۰۰ میلیون تومان صرفه جویی شده است.

صادقی همچنین از احداث سه بوستان جدید در شهر کنگاور خبر داد و افزود: در راستای توسعه فضای سبز و ایجاد بستری برای گذران اوقات فراغت شهروندان دو بوستان در شهرک ولیعصر و مرحله دوم بوستان معلم احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی از احداث یک بوستان جدید در جنب سازمان جهاد کشاورزی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: عملیات خاکی این بوستان آغاز شده و ان‌شاءالله امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار کنگاور ادامه داد: بوستان شهرک آموزگار هم همان طور که قول داده بودیم تلاش می‌کنیم که عملیات اجرایی آن آغاز شود، مشکل اصلی این پارک تأمین آب است.

وی تصریح کرد: این بوستان از لحاظ جغرافیای شهری در یک شیبی واقع شده که تأمین آب برای پارک با توجه به صخره‌ای بودن منطقه دچار مشکل شده است.

شهردار کنگاور همچنین از احداث بوستان ورودی شهر از سمت همدان نیز در سال جاری خبر داد و افزود: تجهیز پارک‌ها به مبلمان، ست‌های بازی و ست‌های ورزشی نیز در دستور کار قرار داد.

صادقی در خصوص توسعه بوستان کوهستان گفت: یکی از مشکلات اساسی این پارک نبود پارکینگ است که متأسفانه زمان طراحی نقشه این بوستان هیچ مکانی را برای پارکینگ در نظر نگرفته بودند.

وی با بیان اینکه وجود شهربازی و فعالیت‌های فرهنگی این بوستان، شهرتی منطقه‌ای به آن داده و تصمیم داریم آن را به قطب گردشگری شهری تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: برای تملک اراضی اطراف بوستان با کشاورزان و مالکان وارد مذاکره شدیم که امیدواریم پارک را توسعه و فضاهایی از جمله پارکینگ را در آن تعبیه کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 431979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.