پرسپولیس- شاهین/ شاهین باخت سنگین دیگری مقابل پیروزی متحمل می‌شود؟ + آمار و ارقام

پرسپولیس از ساعت ۲۱ امشب شنبه - ۱۴ تیر ماه - در تهران میزبان شاهین شهرداری بوشهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امشب شنبه - ۲۴ تیر ماه - پرسپولیس و شاهین شهرداری بوشهر در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. سرخ‌پوشان که فاصله مناسبی با نزدیک‌ترین تعقیب کننده خود یعنی سپاهان ایجاد کرده‌اند، امیدوارند با دست پر از نخستین دیدار خانگی پس از تعطیلی چند ماه لیگ خارج شوند تا به این ترتیب گام محکمی برای تثبیت جایگاه خود انجام دهند. آن طرف میدان اما نماینده بوشهری‌ها روند رو به جلویی دارد و بازیکنان و کادر شاهین در تلاشند تا هر طور شده این تیم باسابقه را در لیگ برتر نگه دارند. در نتیجه حساسیت بازی برای هر دو تیم بسیار زیاد است و بعید است که هیچکدام به این راحتی‌ها از امتیازی کوتاه بیایند.

پرسپولیس و نخستین بازی بدون بیرانوند

شاگردان یحیی گل محمدی که در آخرین روزهای سال گذشته توانستند از رقبا پیشی بگیرند، حالا تنها چند قدم تا کسب چهارمین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر فاصله دارند. آن‌ها هفته قبل پیکان را گلباران کردند و امشب از ساعت ۲۱ میزبان سفیدپوشان شاهین شهرداری بوشهر هستند. سرخ‌پوشان اگر می‌خواهند چند هفته زودتر به غائله قهرمانی پایان ببخشند و سند جام قهرمانی لیگ نوزدهم را به نام خود بزنند، باید از مستطیل سبز آزادی با دست پر خارج شدند.

علیرضا بیرانوند که از دو روز پیش، زمان قانونی قراردادش با آنتورپ بلژیک آغاز شده نمی‌تواند در بازی امشب پرسپولیس را همراهی کند. این در حالی است که مسئولان این باشگاه تهرانی سعی کردند با ارسال نامه به باشگاه بلژیکی شرایطی را فراهم کنند تا بیرانوند در آخرین روزهای حضورش در لیگ ایران برای پرسپولیس به میدان رود، اما آنتورپ چراغ سبز نشان نداد از پرسپولیس خواست تا بابت حضور این دروازه‌بان ملی پوش، هزینه پرداخت کند؛ در خواستی که به احتمال فراوان از سوی پرسپولیسی‌ها رد خواهد شد تا در ادامه لیگ شاهد حضور بوژیدار رادو شوویچ در سنگر دروازه سرخ‌ها باشیم.

آمار بد شاهین مقابل سرخابی‌ها

شاهین در حالی برای دومین بار در فصل جاری به استادیوم آزادی می‌آید، که در آخرین حضورش در این ورزشگاه، ۵ بر یک به استقلال باخت تا خاطره‌ بدی را با خود به بوشهر ببرد. شاهینی‌ها همچنین در نیم فصل نخست برابر پرسپولیس نیز همین تعداد گل را دریافت کردند تا عملکرد نامناسبی از سفیدپوشان بوشهری مقابل سرخابی‌ها به ثبت برسد.

شاهین که در بازی رفت برابر پرسپولیس به تازگی ویسی را از سرمربیگری خود برکنار و کریمیان را به جای او نشانده بودند، حالا در دیدار برگشت نیز با شرایط مشابهی به مصاف سرخ‌پوشان می‌روند. میشو کریستوویچ که نتایج قابل قبولی را با این تیم ریشه دار جنوبی کسب کرده بود، پس از شروع دوباره لیگ اعلام کرد تا پایان همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ به ایران بازنخواهد گشت تا سکان هدایت شاهین بار دیگر در دستان کریمیان قرار گیرد. شاهین که نتایج خوبی در هفته‌ها اخیر کسب کرده امیدوار است با امتیاز گیری در تهران، شانس خود برای بقا در لیگ را افزایش داده و از منطقه خطر در جدول رده بندی خارج شود.

پرگل مثل پرسپولیس_شاهین

با نگاهی به سوابق تقابل‌های دو تیم در لیگ برتر، نکته‌ای که بیش از همه جلب توجه می‌کند پر گل از آب درآمدن اکثر دیدارهای پرسپولیس و شاهین است. به طوری که میانگین گل در این مسابقه، بیش از چهار گل در هر بازی است. از سوی دیگر تاکنون هیچ کدام از تیم‌های پرسپولیس و شاهین موفق به ثبت کلین شیت مقابل یکدیگر نشده‌اند و این یعنی امشب می‌توان انتظار بازی پرگل دیگری را داشت.

پرسپولیس و شاهین هفت بار در تاریخ لیگ برتر رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که از این بین چهار پیروزی سهم پرسپولیس، دو برد سهم شاهین شده و یک مسابقه نیز به تساوی ۲ بر ۲ رسیده است. هر دو تیم موفق شده‌اند یک بار یکدیگر را چهارتایی کنند و سرخ‌پوشان در دیدار رفت نیز، نماینده بوشهر را پنج تایی کردند.

کد خبر 431918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.