بندرعباس به شهر المان‌های گیاهی تبدیل می‌شود

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از اجرای طرح هرس توپیاری درختان در شهر خبر داد.

مصطفی خادم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: توپیاری به عنوان یکی از جالب‌ترین روش‌های سنتی باغبانی در دنیاست که از دیرباز تا کنون اهمیت خود را حفظ کرده چراکه روشی است که به وسیله هرس کردن درختان و آرایش هدفمند آن‌ها برای آفرینش زیبایی (با حفظ هویت اکولوژیک گیاهان) تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل خوب گونه‌های گیاهی در شهر بندرعباس، طرح ایجاد مجسمه‌های گیاهی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس ادامه داد: اجرای این طرح موجب افزایش کیفیت سیما و منظر و زیبایی و تنوع بصری در شهر می‌شود که امیدواریم با ادامه اجرای این طرح بندرعباس را به شهر المان‌های گیاهی تبدیل کنیم.

وی افزود: برگزاری مسابقه توپیاری یا هرس فرم درختان یکی از مسابقاتی است که در همین راستا در شهر بندرعباس برگزار می‌شود که به همت سازمان سومین دوره از سری مسابقات توپیاری در بهمن ماه سال گذشته برگزار شد.

خادم خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه با سازمان در میان بگذارند.

وی اضافه کرد: این طرح تاکنون در بوستان گل‌ها، بلوار پاسداران، بلوار جمهوری، چهار راه ۲۲ بهمن، میدان امام، چهار راه پگاه، جنب پایگاه هوایی، چهار راه دانشگاه اجرا شده است و بلوارهای دانشگاه، بلوار افروز شهابی پور و بلوار باهنر نیز در دست اقدام است.

کد خبر 431893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.