دختر ۹ ساله در مورد جورج فلوید کتاب می‌نویسد

دختر بچه ۹ ساله‌ای که در لحظه قتل جورج فلوید شهروند آفریقایی-آمریکایی به دست پلیس آمریکا در صحنه حضور داشت، درباره این تجربه کتاب می‌نویسد.

به گزارش ایمنا، روزنامه نیویورک پست نوشت: جودیا رینولدز (Judeah Reynolds) و دارنلا فریزیر (Darnella Frazier) دخترخاله ۱۷ ساله وی روز ۲۵ مه (۵ خرداد ۹۹) در مسیر خود به سمت فروشگاه با کشمکش مأموران پلیس با یک مرد سیاه‌پوست روبه‌رو شدند، مردی که بعدها مشخص شد جورج فلوید نام دارد.

دارنلا کسی بود که از صحنه به قتل رسیدن فلوید به دست مأموران پلیس آمریکا فیلمبرداری کرد. این ویدئو میلیون‌ها بازدید داشت و خشم مردم آمریکا را علیه بی‌رحمی پلیس برانگیخت.

جودیا ی ۹ ساله نیز آنچه را اتفاق افتاد به چشم دید و حالا می‌خواهد با نوشتن کتاب فروشگاه رفتن من (My Walk to the Store) در ژانر کودک، الهام‌بخش تغییر و مبارزه با نژادپرستی باشد. ایده این پروژه با الهام از کتاب کامرون به مدرسه می‌رود درباره بیماری اوتیسم به ذهن جودیا رسید، کتابی که وی برای کنار آمدن با ضربه ناشی از قتل فلوید خواند.

این فعال مدنی کوچک در نگارش کتاب خود با حمایت‌های فراوان دنیای نشر برخوردار است. لیلی کویل از ناشران انتشارات بیورز پاند پرس مینه‌سوتا، دارسی بل مایرز تصویرگر و شلتا براندیج نویسنده، همگی جودیا را در روایت این داستان یاری خواهند داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 431881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.