اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های شهری مبارکه

شهردار مبارکه گفت: سال گذشته بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های عمرانی خدماتی توسط شهرداری هزینه شده است.

سید محسن هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل عملیات پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و بلوک‌فرش، زیرسازی و راه‌سازی شهرک مشاغل کارگاهی خیام، هدایت و دفع آب‌های سطحی در محلات و خیابان‌های شهر، بهسازی گلزار شهدای محلات قهنویه، درچه و شیخ آباد است.

وی اضافه کرد: ایجاد زمین چمن مصنوعی در محلات قهنویه، محمدآباد و صادقیه، بهسازی و زیباسازی معابر عمومی و بلوار فتح‌المبین و معلم، تکمیل طبقه همکف مجموعه تجاری شریعتی، ساماندهی ترافیکی و ایجاد سرعتکاه‌های ایمنی، احداث پل کنارگذر بلوار سردار شهید ربیعی از دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری مبارکه است.

شهردار مبارکه ادامه داد: بهسازی پارک شهدای گمنام محله یک صفاییه، مرمت و لکه‌گیری ترانشه‌ها، مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی، احداث آبریزگاه‌های عمومی در محلات، اصلاح هندسی میدان آیت‌الله مبارکه‌ای، احداث پارک محله ۱۰ صفاییه و محوطه سازی خیابان شهید مطهری از جمله این طرح‌ها است.

هاشمی با اشاره به روند تملک و آزادسازی اراضی واقع در طرح قطار حومه‌ای مبارکه_بهارستان، اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی واقع در خط قطار حومه‌ای مبارکه_ بهارستان حد فاصل فولاد مبارکه تا میدان دفاع مقدس با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال توسط شهرداری مبارکه تملک و آزادسازی شد.

وی افزود: هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع عرصه و عیان در شهر مبارکه و محلات این شهر با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال تملک و آزادسازی شد.

شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: برای نظافت و نگهداشت شهر مبارکه شامل رفت و روب و نظافت معابر، جمع آوری زباله و پسماند در سال گذشته ۴۱ میلیارد ریال هزینه شد.

هاشمی تصریح کرد: توسعه و نگهداری ۴۰۰ هکتار فضای سبز سطح شهر و محلات در سال گذشته با اعتبار ۳۳ میلیارد ریال انجام شد.

وی با اشاره به جابجایی ۳.۵ میلیون مسافر توسط اتوبوس‌های درون شهری، گفت: برای جابجایی این تعداد مسافر در سال گذشته توسط شهرداری به سازمان اتوبوسرانی جهت کاهش قیمت بلیط ۳۸ میلیارد ریال یارانه ارائه شد.

شهردار مبارکه با اشاره به مرمت و بازسازی ارگ تاریخی نهچیر، اظهار کرد: ادامه عملیات مرمت و بازسازی این ارگ تاریخی با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال در سال گذشته انجام شد.

کد خبر 431853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.