شهریاری: برخی مردم توان خرید روزانه ماسک را ندارند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم اجباری شدن استفاده از ماسک اما بسیاری از مردم کشور با توجه به وضعیت اقتصادی، توان خرید روزانه ماسک‌ را ندارند و دولت باید در این زمینه تدابیری را اتخاذ کند.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در ایران اظهار کرد: هنوز موج دوم کرونا در استان‌های ایران آغاز نشده است و رشد مبتلایان به کووید ۱۹ در برخی از استان‌ها پیک اول این بیماری است؛ به همین دلیل تاکید می‌شود که ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی از حضور در تجمعات پرهیز شود.

وی افزود: هفته گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی میزبان وزیر بهداشت بود. در این جلسه تاکید شد که تمرکز کمیسیون بر نظارت باشد؛ زیرا در حال حاضر هیچ خلع قانونی در حوزه بهداشت و درمان کشور وجود ندارد. هدف اصلی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم نظارت کامل در حوزه سلامت و پیگیری و رفع مشکلات است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر به شورای مبارزه با کرونای هر استان به ریاست استاندار آن اختیارات لازم داده شده تا هرگونه تصمیمی را پیرامون جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در استان اتخاذ کنند. این تصمیم پس از انتقال به وزارتخانه مصوب می‌شود.

شهریاری خاطرنشان کرد: متأسفانه در استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در ابتدا پیک این بیماری وجود نداشت و از همین رو برخی از شهروندان شیوع بیماری کرونا را جدی نگرفتند، اما امروز این استان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند. امیدواریم شهروندان با رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی جان خود و خانواده خود را از این بیماری حفظ کنند.

وی ادامه داد: علی‌رغم اجباری شدن استفاده از ماسک اما بسیاری از مردم کشور با توجه به وضعیت اقتصادی، توان خرید روزانه آن را ندارند و دولت باید در این زمینه تدابیری را اتخاذ کند.

کد خبر 431652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.