هوای اصفهان در وضعیت بنفش؛ شاخص کیفی هوا به ۲۲۶ رسید

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان از بامداد امروز- پنجشنبه ۱۲ تیر- در وضعیت هشدار قرار گرفته است و در نخستین ساعات صبح امروز با میانگین ساعتی ۲۲۶ در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد.‌

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان از نخستین ساعات بامداد روز - پنجشنبه ۱۲ تیر- در وضعیت بسیار ناسالم و هشدار قرار گرفته است و برپایه داده‌های اپلیکشین اداره کل حفاظت محیط زیست استان، شاخص کیفی هوای این کلانشهر در ساعت هفت صبح امروز با میانگین ۲۲۶ همچنان در وضعیت بسیار ناسالم گزارش می‌شود.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان به دلیل وزش باد شدید از جهت شمال شرق کشور و خیزش گرد و خاک از جنوب استان سمنان و همچنین فعال شدن کانون‌های گرد و غبار داخلی استان اصفهان، کیفیت هوا در شهرهای شمالی، شرقی، مرکزی و حتی غرب استان کاهش یافته است. برپایه پیش بینی‌ها این شرایط تا اواخر وقت روز پنجشنبه در اصفهان ادامه دارد. از این رو به شهروندان و به ویژه گروههای حساس از جمله کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، عروقی و ریوی توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری در شهر و فضای آزاد خودداری کنند.


شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد روی عدد ۲۷۴، خیابان استانداری روی عدد ۲۲۸، بزرگراه خرازی روی عدد ۲۹۵، خیابان پروین روی عدد ۲۸۴ و خیابان رودکی روی عدد ۲۰۵ گزارش می‌شود.

امروز از وضعیت کیفی هوا در سایر ایستگاههای پایش و شهرستان‌های استان اصفهان اطلاعی در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 431650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.