وقتی مدیرعامل پرسپولیس قانون را بلد نیست

سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس به دلیل اطلاع نداشتن از قانون، باشگاه را دچار مشکل عجیبی کرده است.

به گزارش ایمنا، محمد پاشا که چند سالی در باشگاه پرسپولیس به عنوان ذی حساب از سوی وزارت اقتصاد و داریی گماشته شده بود در چند روز اخیر با بالا گرفتن اختلافات میان او و مدیران باشگاه، از جمع سرخ‌ها جدا شده اما بحث اصلی که میان طرفین مطرح شده بود، اجرا نشدن قوانین از سوی مدیران باشگاه بود.

از قرار معلوم مدیران بدون اینکه خود را ملزم به تأیید ذی حساب بدانند تصمیمات مالی برای هزینه کرد منابع باشگاه اتخاذ می‌کردند که همین امر به مرور زمان آتش اختلاف پرسپولیسی‌ها و ذی‌حسابشان را شعله ور کرد.

طبق قانون، تمام منابع مالی که به حساب باشگاه پرسپولیس واریز می‌شود باید با امضای مدیرعامل و ذی حساب، هزینه شود به همین دلیل ذی حساب پس از وصول موارد هزینه، سعی می‌کرد آنها را به دقت بررسی کند تا به نوعی از هدر رفتن بیت المال جلوگیری کند اما ظاهراً پرسپولیسی‌ها از این موضوع رضایت نداشتند و بدون توجه به این موضوع دنبال هزینه کرد منابع بودند.

نکته عجیب ماجرا اینجاست که پس از بالا گرفتن اختلافات، مهدی رسول پناه، سرپرست مدیرعاملی باشگاه برای کنار زدن ذی حساب نامه‌ای به شرکت توسعه و تجهیز اماکان ورزشی ارسال می‌کند و خواهان پایان مأموریت محمد پاشا می‌شود. او گمان می‌کرد که چون پاشا کارمند این شرکت است، نامه پایان مأموریت او نیز باید برای آن شرکت ارسال شود در حالی که ذی حساب باشگاه را وزارت اقتصاد و دارایی معرفی می‌کند و اگر قرار به پایان مأموریت او باشد، این وزارتخانه باید نامه مربوط را ارسال کند و درباره‌اش تصمیم گیری کند و مدیرعامل پرسپولیس اساساً اجازه برکناری او را ندارد.

همین اشتباه عجیب باعث شده حالا محمد پاشا به عنوان ذی حساب، در محل کارش حاضر نشود اما از آنجایی که طبق قانون هنوز نامه پایان ماموریتش صادر نشده بنابراین ذی حساب رسمی باشگاه محسوب می‌شود و به عنوان دارنده حق امضا باید چک‌هایی را که به امضای مدیرعامل می‌رسد، تأیید کند. با تمام این اوصاف، پاشا برای معطل نماندن کارهای باشگاه، صرفاً برای امضای اسناد مالی در باشگاه حضور می‌یابد.

به این ترتیب، باشگاه پرسپولیس اکنون با مشکلی عجیب روبرو شده و چنانچه ذی حساب، به دلیل همین مسائل بر سر کارش حاضر نشود، باشگاه پرهوادار تهرانی با مشکلی بسیار جدی در امور اجرایی خود روبرو خواهد شد. موضوعی که تاکنون نیز مشکلات جدی را برای پرداخت حقوق کارکنان و سایر امور باشگاه و تیم پرسپولیس ایجاد کرده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 431606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.