فضای عمومی شهر در قالب موزه هنر هونان

موزه هنر هونان یکی از شگفت‌انگیزترین سازه‌ها در نوع خود است که در شهر چانگشا در استان هونان چین واقع شده است و ویژگی‌های مهم استان را به تصویر می‌کشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساختمان موزه هنر هونان از چند سازه هنری مختلف در ساحل غربی رودخانه یانگ تسه و نزدیک به دانشگاه جنوب مرکزی شهر چانگشا واقع شده است. این موزه یک فضای عمومی شهری نیز به شمار می‌رود و روزانه میزبان هزاران نفر از افرادی است که بدون توجه به فضاهای داخلی موزه‌ها، ساعات عمر خود را در این فضای عمومی سپری می‌کنند. به طور کلی موزه هنر هونان از دو بخش اصلی تشکیل شده است؛ ساختمان‌هایی به عنوان موزه در نظر گرفته شده و هزاران اثر هنری را در خو جای داده است و بخش دیگر با عنوان "خانه هنرمندان" محلی است که افراد می‌توانند در این مکان هنرهای خود را در قالب تئاتر در معرض دید بازدیدکنندگان می‌گذارند.

ساختمان موزه هنر هونان از چندین ساختمان تشکیل شده است که در کنار هم یک سازه واحد، هماهنگ با بافت شهری و یک فضای چند بعدی را به وجود آورده است. چیدمان سازه‌های موزه هنر هونان به گونه‌ای است که بین هر چند ساختمان، یک محوطه نیمه‌باز وجود دارد و در آن مردم می‌توانند علاوه بر بازدید از آثار هنری نصب شده بر دیوارها، به انجام فعالیت‌های تفریحی دیگر بپردازند.

در قسمت شرقی موزه نیز ساختمانی چند طبقه وجود دارد که پشت بام آن به عنوان باغی سرسبز، محلی برای استراحت و تنفس هوای پاک بازدیدکنندگان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، مردم می‌توانند از این مکان بر چشم‌انداز زیبای رودخانه یانگ تسه‌، که جدیداً در میان چینی‌ها به چانگ‌جیان نیز شهرت دارد، اشراف کامل داشته باشند. محوطه‌های باز بین ساختمان‌های موزه با محیط بیرون از آن، فضایی یکپارچه را به وجود آورده و هر یک به دیگری راه پیدا کرده است.

رنگ قرمز هونانی یکی از مهم‌ترین نمادهای این استان به شمار می‌رود؛ مردم هونان به شجاعت، مهربانی، قاطعیت و عشق در سراسر دنیا شهرت دارند. سازندگان موزه هنر با الهام از این نماد، ساختمان موزه را به رنگ قرمز درآوردند تا تمام ویژگی‌هی مذکور را به مردم یادآوری کنند. در واقع، معماران بر تأثیرات بصری کل ساختمان، که از طریق سایه‌های به وجود آمده از بلوک‌های متعدد موزه منعکس می‌شود، تمرکز کردند که این اثرات با تغییر میزان روشنایی نور خورشید در طول روز، کم‌رنگ و پررنگ‌تر نیز می‌شود.

رنگ قرمز بسیاری از فضاهای اطراف موزه را نیز در بر گرفته است و اثر بخشی شگفت‌انگیزی از رنگ بر نقاط مختلف موزه را به تصویر می‌کشد. درخشش پوشش قرمز رنگ موزه تحت تأثیر تابش نور خورشید در طول روز تغییر پیدا می‌کند که این ویژگی محبوبیت آن را در میان شهروندان چینی و گردشگرانی از سراسر دنیا دوچندان کرده است. بازدیدکنندگان در حین راه رفتن و تماشای ساختمان یک احساس روانی تکان‌دهنده را تجربه می‌کنند، چرا که با تغییر مسیر، درخشش نمای قرمز رنگ موزه تغییر می‌یابد. زمانی که به ساختمان نزدیک می‌شوند نیز ترک‌هایی یخی‌مانند در بافت پوشش نمای موزه احساس می‌کنند، که همین ویژگی باعث درخشش بیشتر آن شده است.

کد خبر 431400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.