انجام ۲۸۰۰ مأموریت امدادی در کوهستان‌های کشور

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره عملیات‌های امدادی در کوهستان‌ها از فعال سازی تعداد ۶۰ پایگاه امداد و نجات و انجام دو هزار و ۸۰۰ مأموریت امدادی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی پور با اشاره به فعالیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر بر اساس وظیفه ذاتی مبنی بر کاهش درد و آلام و مشکلات برای طبیعت گردان و کوهنوردان طی سنوات گذشته نسبت به ایجاد و فعال سازی تعداد ۶۰ پایگاه امداد و نجات در سطح کشور اقدام کرده است.

وی ادامه داد: در این پایگاه‌ها به طور میانگین ۶ نفر نیروی تخصصی نجاتگر داوطلب با تجهیزات و امکانات فنی نجات در ارتفاع و محیط‌های دشوار حضور دارند و ضمن حفظ آمادگی و توان عملیاتی در حال ارائه خدمات به آسیب دیدگان و گرفتاران در طبیعت و کوه‌ها هستند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر عملیات‌های کوهستانی طی یک سال اخیر تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۸ لغایت ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ در ارتفاعات و مناطق کوهستانی ۲۸۴۹ مأموریت امداد و نجات در سطح کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر به انجام رسیده است که طی این مدت ۳۰۶۵ نفر از افراد گرفتار و مفقود شده در ارتفاعات نجات و به مناطق امن انتقال داده شده‌اند.

ولی پور ادامه داد: تعداد ۷۸۵ مصدوم به صورت زمینی و امداد هوایی به مراکز درمانی منتقل و تعداد ۳۸۸ نفر نیز به صورت سرپایی در محل حادثه توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر درمان شده اند.

وی درباره عملیات کوهستان در ارتفاعات استان‌های کشور، گفت: بیشترین عملیات کوهستان در فارس با ۲۷۳ مورد (۹.۵ درصد) از کل مأموریت‌های کوهستان سپس تهران با ۲۷۰ مورد (۹ درصد) از کل مأموریت‌های کوهستان، مازندران با ۲۴۲ مورد (۸ درصد) از کل مأموریت‌های کوهستان و البرز با ۱۶۸ مورد (۶ درصد) از کل مأموریت‌های کوهستان انجام شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: بیشترین عملیات کوهستان در ارتفاعات شهرستان‌های شمیرانات در استان تهران با ۲۱۹ مورد (۸۱ درصد) مأموریت امداد و نجات کوهستان انجام شده که ۴۵ درصد از کل مأموریت‌های امداد و نجات شهرستان شمیرانات را نیز شامل می‌شود، همچنین ۸۰ درصد از مأموریت‌های امداد و نجات کوهستان در استان البرز در ارتفاعات شهرستان کرج انجام پذیرفته است.

وی ادامه داد: ۴۸ درصد از مأموریت‌های امداد و نجات کوهستان در استان آذربایجان شرقی در ارتفاعات شهرستان تبریز انجام شده که این مأموریت‌ها ۳۲ درصد از کل مأموریت‌های امداد و نجات شهرستان تبریز را شامل می‌شود، همچنین ۴۴ درصد از مأموریت‌های امداد و نجات کوهستان در استان کرمانشاه انجام شده که ۳۸ درصد از کل مأموریت‌های امداد و نجات شهرستان کرمانشاه را نیز شامل می‌شود.

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ولی پور با اشاره به بیشترین عملیات کوهستانی در ارتفاعات، اظهار کرد: بیشترین عملیات‌ها در منطقه دربند در شمیرانات با ۹۱ مورد، عظیمیه در کرج با ۷۹ مورد، سپس عون بن علی در تبریز با ۷۳ مورد، طاق بستان در کرمانشاه با ۶۵ مورد و کلکچال در شمیرانات با ۵۳ مورد انجام شده است.

کد خبر 431364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.