چند سیاره  مشابه زمین در کهکشان راه شیری وجود دارد؟

اخترشناسان معتقد هستند که ۶ میلیارد سیاره در کهکشان راه شیری وجود دارد که مشابه زمین هستند و می‌توانند میزبان حیات باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است سیارات دیگر برای میزبانی از حیات باید ویژگی‌هایی مشابه زمین داشته باشند. این موضوع قرن‌ها است که ذهن دانشمندان را درگیر کرده است. سیارات شبه زمین باید اندازه‌ای مشابه زمین داشته باشند، به دور یک ستاره مانند خورشید بچرخند و یک سیاره جامد باشند.

همچنین این نوع سیارات باید در فاصله مشخصی از ستاره خود که ستاره نوع G نام دارد گردش کنند، به طوری که درجه حرارت در این فاصله نه زیاد گرم و نه زیاد سرد باشد. در این صورت مایعات می‌تواند در این نوع سیارات وجود داشته باشد. به نظر می‌رسد که این نوع سیارات با توجه به اندازه کوچک و فاصله از ستاره خود به سختی پیدا می‌شوند، اما با استفاده از روش‌های تحقیقی جدید، اخترشناسان دریافتند که به احتمال بسیار زیاد تقریباً ۶ میلیارد سیاره شبیه به زمین در سراسر کهکشان راه شیری وجود دارد.

پیش از این تصور می‌شد که برای هر ستاره نوع G تقریباً ۰.۰۲ سیاره شبیه زمین وجود دارد، اما در حال حاضر پژوهشگران دانشگاه British Columbia با استفاده از داده‌های برنامه شکار سیاره کپلر ناسا، متوجه شدند که این عدد برای هر ستاره نوع G تقریباً ۰.۱۸ است. به گفته محققان مشخص کردن تعداد تقریبی سیارات در اطراف ستاره‌های مختلف به نظریه شکل‌گیری سیارات و تکامل آن‌ها کمک زیادی می‌کند. همچنین با مطرح شدن این موضوع، مأموریت‌های آینده برای کشف سیارات فراخورشیدی بهتر انجام می‌شود.

نتایج این مطالعه در مجله Astronomical منتشر شده است.