بارسلونا در فکر بازگرداندن پپ گواردیولا؟

سران باشگاه بارسلونا برای رهایی از تیغ تند انتقادات، ظاهرا در فکر بازگرداندن پپ گواردیولا به جمع آبی اناری ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال بارسلونا در چند فصل اخیر نتایج ضعیفی گرفته است. آن ها در زمان های مختلف مربیانی را برای کسب جام به خدمت گرفته‌اند.

از تاتا مارتینو گرفته تا انریکه و والورده و حالا هم ستین. بارسا در زمان مارتینوی آرژانتینی، نا امید کننده بود. در زمان انریکه اما کمی شرایط بهتر شد و آن ها لالیگا و چمپیونزلیگ را برنده شدند.

اما انریکه پس از سه سال، دیگر چیزی برای ارائه دادن به بارسا نداشت و از جمع کاتالان ها جدا شد. در آن موقع بود که بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا تصمیم گرفت مربی بیلبائو (ارنستو والورده) که دوران خوبی در تیم باسکی داشت را به نیوکمپ بیاورد.

والورده در دوران حضورش روی نیمکت داغ آبی اناری ها، نسبتا نتایج خوبی کسب کرد، اما انجام تاکتیک و بازی تدافعی که با فلسفه کرویفی بارسا مطابقت نداشت و حتی کامبک خوردن بارسا در دو سال پشت سر هم که باعث حذف از مراحل حساس لیگ قهرمانان اروپا شد، صبر هواداران را تمام کرد و بارتومئو هم حکم اخراج را تحویل والورده داد.

این درحالی بود که بارتومئو می‌توانست اخراج والورده را پایان همان فصل گذشته انجام دهد تا در فصل جدید کاتالان ها متضرر نشوند. با این حال پس این اتفاق، رئیس بارسا به سراغ کیکه ستین سرمربی بتیس رفت که با تیمش حسابی برای بارسا دردسر درست کرده بود.

ستین در مصاحبه معارفه خود عنوان کرد: "هرگز فکر نمیکردم که روزی مربی بارسا شوم. دیروز در کنار گاوهایم در شهرم بودم و امروز هدایت بارسلونا را بر عهده دارم."
این جمله جالب و در عین حال عجیب به نظر می رسید.

اما او که به بارسایی ها وعده توجه به پسران لاماسیا را داده بود و قول داده بود تیکی تاکای کرویف را احیا میکند، اما هنوز انگار موفق به عملی کردن وعده دومش نشده است‌
او در مورد نگاه ویژه به لاماسیا درست گفت و به چندین ستاره آینده دار، مثل فاتی، مونچو، پووچ و .... میدان داد ولی همچنان بازی تیمش چنگی به دل نمیزند.

شکست و حذف برابر بیلبائو در جام حذفی و نتایج سینوسی در لالیگا و از دست دادن صدر جدول در لالیگا و دادن آن به رئال مادرید، مدیران باشگاه بارسا را به فکر فرو برده تا ستین را هم از کار برکنار کنند.

البته بارتومئو رئیس بارسا بعد از اخراج والورده میخواست با ژاوی قراداد ببندد اما اسطوره آبی اناری ها گفت فعلا آمادگی ندارد و به والورده احترام می گذارد. اما نکته اصلی این بود که ژاوی رابطه خوبی با رئیس باشگاه ندارد و حامی پروژه ویکتور فونت است.

حالا و درحالی که تنها یک سال از ریاست بارتومئو در بارسا باقی مانده است، رسانه‌ اکسپرس انگیس خبری کار کرده است مبنی براینکه سران باشگاه بارسلونا در فکر بازگرداندن پپ گواردیولا به جمع آبی اناری ها هستند.

این درحالی است که پپ بارها اعلام کرده دوران طلایی مربیگری او در بارسا به پایان رسیده و فقط پس از بازنشستگی به عنوان مربی تیم پایه ها، به خانه خود برمی‌گردد.

پپ در انگیس و در مقابل تیم آماده کلوپ احساس خطر میکند. او سال گذشته با اختلاف بسیار کم و با خوش شانسی جام لیگ برتر را از قرمزها ربود اما امسال با اختلافی بیش از ۲۰ امتیاز قافیه را به مربی زیرکی مثل کلوپ به شکل تحقیر آمیزی باخت.

کد خبر 431222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.