راه‌اندازی پنج شنبه بازار بعثت اصفهان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان از راه‌اندازی پنج شنبه بازار بعثت خبر داد و گفت: مهمترین هدف از راه‌اندازی این بازار کاستن از جمعیت مراجعات مردمی جمعه‌بازار است.

محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پنج شنبه بازار بعثت روز پنج‌شنبه ۱۹ تیرماه با کاربری ارائه و فروش گل و گیاه، ماهی‌های زینتی، دوچرخه، موتورسیکلت و ابزار و یراق‌آلات برای خدمت به شهروندان افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: دستفروشی از نظر قانون شهرداری تخلف است و نمی‌توان اجازه داد هرگونه کالایی به‌جز در محل‌های مشخص‌شده فروخته شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: رویکرد سازمان به جای جمع‌آوری بساط افراد کم‌درآمد و ضعیف جامعه، ساماندهی فعالیت دستفروشان است.

وی با اشاره به شروع فعالیت نخستین مرکز تولید چیپس میوه و سبزیجات خشک، گفت: ایجاد این مرکز با به کارگیری ۱۵ نیروی انسانی و در سوله‌ای به متراژ یک هزار و ۴۰۰ متر مربع جهشی به سمت تولید و اشتغال شهری است.

مجیری ادامه داد: این مجموعه تولیدی روزانه بیش از ۱۲ نوع میوه را با مجموع وزن ۷۰۰ کیلو به چیپس و سبزیجات خشک تبدیل می‌کند که اکثر تولیدات به کشورهای روسیه و اوکراین صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: تهیه و خرید میوه تازه و حمل تا محل تولید، کنترل کیفیت اولیه، دسته بندی پیش از شست و شو، شست و شو و گندزدایی، نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی، صرفه‌جویی در مصرف آب، پوست‌گیری و حذف زوائد از مهمترین مزایای ایجاد مرکز تولید چیپس میوه در مجاورت میدان میوه و تره بار است.

کد خبر 431102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.