توجه به اقتصاد دیجیتال از راه‌های میانبر برای ایجاد اشتغال است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اولویت مشکلات اقتصادی و معیشتی بر ضرورت پیگیری مسائل مردم در مجلس یازدهم و ضرورت رشد پرشتاب در حوزۀ اقتصاد دیجیتال تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدباقر قالیباف در صفحه اینستاگرام خود آورده است:

قبلاً عرض کرده‌ام و یکبار دیگر تاکید می‌کنم که دغدغه مشکلات اقتصادی و معیشتی و پیگیری مسائل مردم اولویت اصلی مجلس یازدهم است. مساله مجلس، اقتصاد و معیشت مردم است و همین دغدغه‌های اقتصادی مردم بود که مرا مجاب کرد امروز دعوت جلسه افتتاحیه مرکز داده شمال‌غرب کشور در تبریز را به عنوان یکی از گام‌های عملیاتی تکمیل شبکه ملی اطلاعات و پیشبرنده فضای اقتصاد دیجیتال در کشور بپذیرم؛ چرا که بی تردید یکی از راه‌های میانبر و مؤثر در شرایط فعلی کشور ما برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد و بهبود وضعیت اقتصادی مردم، توجه ویژه به اقتصاد دیجیتال است.

در همین راستا یکی از راهبردهای مهم در تغییر وضعیت اقتصادی کشور باید بهبود شرایط کسب و کارهای دانش بنیان، تقویت زیرساخت‌ها و خدمات در حوزه اقتصاد دیجیتال باشد. از عبارت اقتصاد دیجیتال برای اشاره به یک رؤیا یا شعاری بدون پشتوانه کارشناسی استفاده نمی‌کنیم. اقتصاد دیجیتال به طور عملیاتی و واقعی در بهبود وضعیت اقتصادی مردم تأثیرگذار است و ما می‌توانیم با تقویت آن، تحولی شگرف به نفع مردم ایجاد کنیم. همه ما در بخش‌های مختلف اداره کشور موظف هستیم تا زمینه‌های این گذار را فراهم کنیم. باید به صورت هماهنگ، یکپارچه و همه‌جانبه بتوانیم روش‌های تصمیم گیری، مدل‌های مدیریتی و راهبردهای عملیاتی خود را با این فضای کاملاً متفاوت و نوظهور همسو کنیم.

اگر در جا بزنیم، اگر خود را موظف به گسترش پر قدرت و پرسرعت فضای اقتصاد دیجیتال در کشور ندانیم یا آن را موضوعی شعاری و سطحی تلقی کنیم، با همان سرعت شگفت آوری که امکان تحول پیش روی ماست، می‌توانیم عقب بمانیم و فرصتی طلایی را در این سال‌ها از دست بدهیم.»
 

کد خبر 431051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.