از نامه‌نگاری با سازمان بهداشت جهانی تا باشگاه‌داری فولاد هرمزگان

توجه به زیرساخت‌های ورزشی و درمانی، مدیریت مطلوب شیوع کرونا و توسعه اقتصادی شهر مهم‌ترین درخواست‌هایی است که اعضای شورای شهر بندرعباس در جلسه علنی این شورا مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکصد و هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس امروز (یکشنبه) با حضور احمد مرادی و منصور آرامی نمایندگان بندرعباس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مردم هرمزگان توریست درمانی دیگر استان‌ها شده‌اند

حجت الاسلام احمد عامری سیاهویی در این جلسه، اظهار کرد: چرا باید بخشی از ارزش افزوده مانند ایجاد اشتغال، گردش مالی و توریسم درمانی استان‌های همجوار مانند استان‌های یزد، شیراز و کرمان باید توسط شهروندان هرمزگانی تأمین شود؟ کدام یک از ما حاضریم برای یک عمل جراحی مهم از تهران، یزد و شیراز چشم‌پوشی کرده و در بیمارستان‌های بندرعباس بستری شویم؟

وی به دو مشکل بهداشت و درمان شهر بندرعباس اشاره کرد و افزود: اول فقدان تجهیزات ضروری و مهم در بیمارستان مانند دستگاه پت اسکن جهت تشخیص زودهنگام بیماری سرطان و دوم فقدان ردپای قوی سرمایه گذار و مشارکت بخش خصوصی در این حوزه که مردم هرمزگان توریسم درمانی استان‌های همجوار شده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: حمایت نمایندگان مجلس با ایجاد بسته‌های حمایتی و تشویقی ویژه بخش خصوصی در کنار خیرین می‌تواند مشکلات درمانی بیمارستان‌های بندرعباس را کاهش دهد.

وی اضافه کرد: تبیین و ترویج اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری، ارتقای سطح فرهنگ عمومی و نیازهای فکری و اخلاقی شهروندان به ویژه نسل جوان، تقویت و تعالی ارزش‌های دینی و اخلاقی در جامعه، ارتقای عوامل مؤثر در توسعه فرهنگ قرآن کریم، عترت و شعائر اسلامی به ویژه نماز و تقریب بین مذاهب، اهتمام بر اصل خانواده محوری و ترویج و فرهنگ ازدواج آسان و پایدار، تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تقویت هویت دینی و ملی و بومی منطقه باید مورد توجه نمایندگان مجلس باشد.

هر روز شاهد رشد آمار مبتلایان به کرونا هستیم

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در اسفندماه که ۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بندرعباس ثبت‌شده بود طی نامه‌ای به مسئولان کشوری شرایط حاد و راه‌های مقابله با آن را با مشورت جمعی از نخبگان مطرح کردم اما انگار گوش شنوایی وجود ندارد و به همین دلیل در تلاشم نامه‌ای را به سازمان بهداشت جهانی ارسال و وضعیت بغرنج شهر بندرعباس را به گوش آن‌ها برسانم.

مجید عسکری زاده اظهارکرد: اکنون خانواده‌ای در بندرعباس نیست که بیمار یا مریضی در بحث کرونا نداشته باشد و شرایط نگران‌کننده‌ای برای بندرعباس در حال رقم خوردن است.

وی ادامه داد: ۷۰ بیمار در ابتدای شیوع کرونا اکنون به ۱۲ هزار بیمار رسیده و این نشان‌دهنده قرمز بودن شرایط استان هرمزگان و شهر بندرعباس است.

عضوشورای شهر بندرعباس تصریح کرد: نیازمند تصمیم جدی‌تری از سوی مسئولان استان هستیم که باید هرچه زودتر چاره‌اندیشی شود، بی‌تدبیری مسئولان ما را به اینجا رسانده و هر روز شاهد رشد آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان باشیم.

عسکری زاده اظهار کرد: کادر درمان خسته و دیگر توانی برای مقابله با کرونا ندارند امکانات درمانی استان هرمزگان در روزهای عادی جوابگوی بیماران نبود و سبب سفرهای درمانی به شیراز و یزد می‌شد حال که شرایط بحرانی است دیگر نمی‌شود انتظار چندانی داشت.

برخی بدون راه‌حل، آزادی مردم را تهدید می‌کنند

آبتین امیری، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه با بیان اینکه برخی نمایندگان هیچ راه حلی برای مشکلات مردم ندارند اما مدام آزادی مردم را تهدید می‌کنند، اظهار کرد: تعامل با نمایندگان مجلس اصل اساسی در حل مشکلات شهری است.

وی با بیان اینکه امروز برخی نمایندگان بی تجربه مجلس، با موضع گیری های احساسی و بدون مطالعه خود روح و روان مردم را بهم می‌ریزند، ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان خود به مناسبت هفته قوه قضائیه به رعایت حقوق عامه اشاره کردند. وظیفه یک نماینده وظیفه تنها تأمین آب و برق مردم نیست، بلکه نمایندگان ملت در قبال آزادی‌های اساسی مردم نیز مسولند.

عضو شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: فقدان مدیریت جامع شهری بزرگترین مشکل شورا و شهرداری‌هاست. اگر مدیریت جامع شهری شکل نگیرد همچنان شاهد تداخل اختیارات مسئولان خواهیم بود و در کنار آن هیچ مسئولی پاسخگوی مشکلات نیست و هرکس مشکلات خود را به گردن دیگران می‌اندازد.

وی خاطرنشان کرد: مساله فاضلاب شهری، بزرگترین مساله بندرعباس است و دریا سرمایه امروز و نسل فردای ماست. حل این مشکل بدون یک تصمیم و حمایت ملی امکان پذیر نیست.

امیری گفت: مردم نگران کرونا هستند. یکه تازی کرونا در جامعه ما ضعف مدیریت شعاری را در جامعه به نمایش گذاشت. کرونا در کنار گرانی فشار مضاعف به مردم آورده است و هیچ مسئولی ابتکار لازم را برای حل مشکل مردم ندارد.

باشگاه ورزشی فولاد هرمزگان تأسیس شود

عضو دیگر شورای شهر بندرعباس نیز گفت: زمین‌های ورزشی در شهرک پیامبراعظم وجود دارد که در اختیار اداره کل ورزش و جوانان است. سال قبل بنده پیگیری‌هایی کردم و باتوجه به اینکه اداره کل ورزش و جوانان امکانات و بودجه کافی را برای احداث چمن مصنوعی و سالن‌های ورزشی ندارد.

اسماعیل بواشه افزود: نیاز است زمین‌های در اختیار ورزش و جوانان به شهرداری واگذار شود تا شهرداری و شورا بتواند هر سال دو یا سه زمین چمن مصنوعی در شهرک پیامبراعظم احداث کند.

وی اظهار کرد: انتظار داریم ورزش‌های حرفه‌ای، لیگ‌های مختلف و تیم‌ها نیز حمایت شده و در آرامش خاطر و امکانات کافی و اسپانسرهای چندساله با کمبود بودجه مالی مواجه نباشند.

بواشه با بیان اینکه نیاز است فولاد هرمزگان مانند فولادهای کشور باشگاهی ورزشی تأسیس کند، تصریح کرد: هفده استان در کشور دارای مدرسه بهیاری است که نیاز است در هرمزگان نیز این مدرسه را داشته باشیم.

هرمزگان در تمام درآمدزایی نقش دارد اما سهم ندارد

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با تاکید بر لزوم تصویب هر چه سریع‌تر مدیریت یکپارچه شهری اظهار کرد: از نمایندگان دوره گذشته مجلس که در تسریع روند رسیدن به مدیریت یکپارچه شهری تلاش کردند تشکر می‌کنم هرچند این مصوبه به مرحله پایانی نرسید اما امیدواریم در این دور مجلس با یک نگاه ملی و تصویب آن اتفاق بزرگی در کشور رقم بخورد.

کیانوش جهانبخش تصریح کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم یک نماینده وجودش مؤثر بوده که اثرات تصمیم‌هایش در سطح ملی و استانی دیده شود و این نیز می‌تواند در تعامل با پارلمان‌های شهری نمود بیشتری داشته باشد.

وی افزود: در گذشته در خصوص صنایع غرب نیز جلساتی برگزار شد و صحبت‌هایی مانند ارزش افزوده و سهم آلاینده‌ها در شهر مطرح شد اما این نشست‌ها و زمانبندی‌های مشخص شده انجام و مؤثر واقع نشد که امیدواریم در این دوره جدید اتفاقات جدیدی نیز رخ دهد و در این خصوص بتوانیم کارهای مؤثری را انجام دهیم.

عضو شورای اسلامی شهربندرعباس اضافه کرد: حضور نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های مختلف می‌تواند کمک بسیاری در رفع برخی از مشکلات باشد؛ در راستای همین موضوع در خصوص سهم شهر بندرعباس از آلاینده‌های صنایع غرب که نقش بزرگی در سازندگی شهر دارد باید تصمیمات جدی گرفته شود که لازمه آن برنامه ریزی برای تشکیل جلسات و تصمیم گیری‌های مهم است.

وی اضافه کرد: می‌توان با سهیم کردن بنادر و دریانوردی در توسعه شهر به دستاوردهای بزرگی رسید.

جهانبخش تاکید کرد: ما به دنبال دریافت مبالغ در این خصوص نیستیم بلکه با تعریف پروژه و واگذاری آنها به صنایع غرب و بنادر و دریانوردی کارها را به پیش ببریم که نمونه آن در برخی از استان‌ها مانند اصفهان در حال رخ دادن است.

وی با بیان اینکه مردم هرمزگان در تمام حوزه‌های درامدی نقش دارند اما سهمی ندارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سهم استان هرمزگان مرگ است و استاندار هرمزگان در این میان نتوانسته تصمیم نهایی و درستی که رضایت مردم را در پی داشته باشد اتخاذ کند.

کد خبر 431047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.