جهانی که در آن هیچ پول کثیفی جا به جا نمی‌شود

به نظر می‌رسد که نرم افزارها در سال ۲۰۳۰ همه امور زندگی انسان را زیر نظر خواهند گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افراد روزانه با نرم افزارهای مختلفی سر و کار دارند. همانطور که مشخص است همه فناوری‌های لازم برای تغییر شیوه زندگی و کار با سرعتی بی‌سابقه در حال گسترش است. قطعاً در سال ۲۰۳۰ با گذر بیش از دو دهه از اختراع گوشی آیفون و معرفی رایانش ابری و همچنین گذر یک دهه از معرفی شبکه‌های گسترده اینترنت نسل پنجم، دسترسی عالی به اینترنت و ابزارهای ارتباطی، جهان جدیدی را به وجود می‌آورد.

در دهه آینده دانش آموزان با کمک هوش مصنوعی می‌توانند از سرفصل‌های درسی شخصی سازی شده در هر زمان و مکانی بدون نیاز به فضای فیزیکی استفاده کنند. همچنین همه تراکنش‌های مالی به صورت دیجیتالی در یک شرکت نرم افزاری صورت می‌گیرد و دیگر پول کثیفی جا به جا نمی‌شود. انجام این عملیات قابل پیگیری و کاملاً ایمن است. در دهه ۲۰۳۰ میلادی مواد غذایی بدون دخالت انسان از طریق روبات یا پهپاد به افراد تحویل داده می‌شود. در این صورت خوار و بار فروشی‌ها به عرضه‌گران نرم افزاری و روباتیک تبدیل می‌شوند که محصولات خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فروش می‌رساند.

در آینده فناوری هوش مصنوعی می‌تواند به افراد اعلام کند که به چه محصولی نیاز دارند. علاوه بر این مشتریان می‌توانند مکان و زمان تحویل مواد غذایی و افرادی را که در تولید، بسته بندی و حمل و نقل آن نقش دارند پیگیری کنند. با پیشرفت فناوری و استفاده از نرم افزارهای مختلف پزشکان می‌توانند بر پایه ویدئو کنفرانس و هوش مصنوعی بیماران را معاینه کرده و داروهای مورد نیاز آن‌ها را تجویز کنند. سوابق بیماران نیز به صورت دیجیتالی ثبت شده و پزشکان می‌توانند آن‌ها را بررسی کرده و بدین ترتیب روش درمانی مناسب را انتخاب کنند. همچنین عمل‌های جراحی زیر نظر پزشک و با کمک روبات‌ها انجام می‌گیرد.

حتی افراد می‌توانند با استفاده از نرم افزارهای خاص از سرگرمی‌های مورد علاقه خود لذت ببرند برای مثال آن‌ها می‌توانند به الکسا (Alexa) پاپ کورن سفارش داده و در منزل خود فیلمی را با دوستانی که از آن‌ها دور هستند، تماشا کنند. این تغییرات به احتمال بسیار زیاد در یک دهه آینده رخ می‌دهد و نرم افزارهای متفاوت همه دنیا را تحت تأثیر قرار خواهد داد در این صورت در زمان، انرژی و هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود و قطعاً سیاره‌ای پاکیزه‌تر خواهیم داشت.

کد خبر 431039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.