خیران نجف‌آباد ۲۶۰۰ کودک یتیم را تحت پوشش دارند

رییس کمیته امداد شهرستان نجف‌آباد گفت: ۲۶۰۰ کودک یتیم و محسنین با نظارت کمیته امداد تحت پوشش کمک‌های مستمر خیران شهرستان هستند.

علی طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد، رعایت شدن الزامات قانونی موجود برای صرف نکردن حتی یک ریال از کمک‌های خیرین شهرستان در خارج از محدوده جغرافیایی نجف‌آباد را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: کمک‌های نقدی خیران به کودکان یتیم و کسانی که سرپرست بیمار، طلاق گرفته یا متارکه کرده دارند و به اصطلاح محسنین خوانده می‌شوند، به صورت مستقیم به حساب آن‌ها واریز شده و کمیته امداد تنها نقش نظارتی دارد.

وی با اشاره به اختصاص کد دستوری #۰۳۱۱۱*۸۸۷۷* به عنوان راهکاری برای کمک به کودکان یتیم و محسنین ادامه داد: طی یک سال گذشته بیش از ۲۱۰۰ خانواده به دلیل توانمند شدن از پوشش حمایتی کمیته امداد شهرستان خارج شده و هم‌زمان کمک‌هایی نیز به کارگران فصلی یا کسانی که به صورت موردی درگیر مشکلات اقتصادی شده‌اند، شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان واگذاری امر جمع‌آوری وجوهات صندوق‌های صدقات به افرادی غیر از کارمندان این مجموعه را تکذیب کرد و افزود: در این چرخه به چندین شکل نظارت‌های مستمر، دقیق و در پاره‌ای موارد نامحسوس می‌شود و در مجموع می‌توان گفت امکان جابجایی ریالی از این وجوهات وجود ندارد.

وی با اشاره به کمک ۱۶۰ میلیون تومانی به فعالان شب‌بازار نجف‌آباد در ایام قرنطینه کرونا و حل تدریجی مشکلات ساکنان گلدشت در موضوع اسناد مجتمع اقتصادی کمیته امداد گفت: صندوق امداد این مجموعه در ابتدای سال جاری بیش از ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و نزدیک به یک‌صد و شصت میلیون تومان به صورت بلاعوض در اختیار اصناف آسیب‌دیده قرار داده است.

طالبی افزود: طی سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیون تومان در بخشم آموزش و مشاوره ازدواج و پیشگیری از اعتیاد برای حدود ۱۴۰۰ فرد تحت پوشش کمیته امداد هزینه شده و در ایام شیوع کرونا نیز بیش از چهل هزار غذای گرم با همکاری بسیج و نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان، تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

کد خبر 430941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.