تماشای مستند سریالی "به نام خلق" در عماریار

همزمان با فرارسیدن فاجعه هفتم تیرماه سامانه «عماریار»، مجموعه فیلم‌هایی را برای تماشای خانگی و خرید در این مناسبت، ارائه کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی عماریار، همزمان با فرارسیدن سالروز فاجعه هفتم تیرماه، سامانه «عماریار»، مجموعه فیلم‌هایی را برای تماشای خانگی و خرید در این مناسبت، ارائه کرد.

مستند «سازمان» به تهیه‌کنندگی مهدی رمضانی و کارگردانی محمدرضا هراتی که در مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی تولید شده اولین اثر بسته فیلم سامانه «عماریار» برای خرید و تماشای خانگی به مناسبت فرارسیدن هفتم تیرماه و هفته ترور است.

این مستند، به بررسی بخشی از تاریخچه سازمان مجاهدین خلق، تأسیس، روند تغییر ایدئولوژی و ورود به فاز مسلحانه در سال ۱۳۶۰، جزئیات عملیات مهندسی و ترورهای دهه ۶۰ می‌پردازد. پشت پرده ارتباط و پیوند ابوالحسن بنی‌صدر و سازمان مجاهدین خلق، از دیگر مباحث مهمی است که در مستند «سازمان» مورد بررسی و واکاوی قرار می‌گیرد.

مستند «ادوارد» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدباقر شاهین و تهیه شده در مرکز مستند سوره دیگر فیلم سامانه «عماریار» برای خرید و تماشای خانگی است.

این مستند، روایتی از زندگی شخصیتی به نام ادوارد که ۳۸ سال از زندگی اش را در غربت و اسارت گذرانده است. ادوارد ۹ سال اسیر جنگی بوده و بعد از پیوستن به سازمان مجاهدین خلق ۱۲ سال را در اشرف می‌گذراند. وی پس از خروج از سازمان به آلمان می‌رود و در آن‌جا زندگی می‌کند.

«بهمن ۶۰» به کارگردانی و تهیه کنندگی ایمان گودرزی و تهیه شده در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، سومین اثری است که به مناسبت هفته ترور در دسترس علاقمندان و مخاطبان قرار گرفته است.

این مستند، به شهر آمل و حمله ضد انقلاب‌ها در اوایل انقلاب به این شهر در ۶ بهمن ۱۳۶۰ پرداخته و از زبان مدافعان شهر دفاع بدون سلاح و خودجوش مردم این شهر و شکست منافقان را روایت می‌کند.

مستند «سی و ششمین روز زمستان» به کارگردانی و تهیه کنندگی حجت الله اسحاقی اطربی، چهارمین اثر سامانه «عماریار» برای خرید و تماشای خانگی ویژه هفته ترور است.

این مستند، روایتی از شورش کمونیست‌ها در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، اوضاع زمانی ملتهب می‌شود که این گروه جنگل‌های آمل را به عنوان پناهگاه انتخاب می‌کنند و نام گروه خود را سربداران می‌نامند.

مستند «یک روز به خصوص» به کارگردانی میکائیل دیانی و تهیه شده در بسیج صدا و سیما، اثر بعدی سامانه «عماریار» برای خرید و تماشای خانگی به مناسبت فرارسیدن هفتم ترور است.

این مستند به مخاطبان نشان می‌دهد که در کوران بحث‌های سیاسی بین اعضای حزب جمهوری اسلامی در مجلس شورای اسلامی و بنی صدر خبری مردم را شوکه می‌کند؛ آیت الله سید علی خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران ترور می‌شود، این مستند داستان اتفاقات آن روز به خصوص را از زبان شاهدان عینی برایمان روایت می‌کند.

مستند «آقای دادستان» در مورد شهید اسدالله لاجوردی است و نگاهی به شخصیت این شهید در دهه ۶۰ و برخوردهای او با منافقان دارد که توسط محسن اسلام زاده تهیه و کارگردانی شده است.

مجموعه مستند سریالی «به نام خلق» به کارگردانی و تهیه کنندگی ایمان گودرزی اثر بعدی سامانه «عماریار» برای خرید و تماشای خانگی به مناسبت فرارسیدن هفتم تیرماه است.

این مجموعه مستند، به روایت اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق از ابتدای شکل‌گیری تاکنون می‌پردازد. این مجموعه از نحوه شکل‌گیری فعالیت‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی و فعالیت‌های حال حاضر این گروهک تروریستی را به تصویر می‌کشد.

شما مخاطبان می‌توانید برای اطلاع از دیگر فیلم‌ها و مستندهای ساخته شده با موضوع ترور و دهه ۶۰ به بلاگ عماریار به آدرس blog.ammaryar.ir مراجعه کنید.

کد خبر 430928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.