نوروزی: دستگاه‌های نظارتی با حرمت‌شکنی‌ها مقابله کنند

شهردار اصفهان گفت: نباید اجازه داد با تشویش اذهان عمومی فضای مسمومی در مقابل خدمت‌رسانی‌ها ایجاد شود و کسی احساس تبعیض کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور دادستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری نهادی است که به‌طور مستمر و دائمی به مردم خدمت‌رسانی می‌کند یعنی تعطیلی و توقف در کار شهرداری‌ها نیست چون جامعه همواره نیازمند خدمت‌رسانی مداوم است.

وی با تاکید بر اینکه همه امکانات باید برای چرخیدن چرخ خدمت‌رسانی به مردم فراهم باشد و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این زمینه را فراهم کند، افزود: ابزارهای لازم در این رابطه با ارتباط نزدیک میان دستگاه‌های مختلف ایجاد می‌شود تا دستگاه خدمت رسان به موقع و صحیح خدمات خود را ارائه دهد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه از نهادها و دستگاه‌های نظارتی که به نوعی با خدمات عمومی در ارتباط هستند توقع این همراهی را داریم، تصریح کرد: وقتی خدماتی ارائه و به یکباره متوقف می‌شود در زندگی شهروندان اثر گذاشته و برای آنها ایجاد سوال می‌کند.

مدیریت شهری آماده مبارزه با هرگونه فساد است

وی با تاکید بر اینکه در اجرای قوانین باید انصاف را ملاک عمل قرار داد، اضافه کرد: عدالت مُر قانون را اجرا می‌کند، اما انصاف مانند چوب‌دستی به کمک عدالت می‌آید تا لرزش‌ها را گرفته و مانند سوهان، زبری اجرای آن را بگیرد تا منجر به اخلال در نظم عمومی نشود.

نوروزی با بیان اینکه با ارائه راهکارهای مناسب‌تر و با نگاه به تمام جوانب، می‌توان اعمال قانون کرد تا ابزاری برای نگرانی مردم فراهم نشود، اضافه کرد: امید است با ارتباطی که میان دستگاه‌های قضائی و مدیریت شهری وجود دارد گام‌هایی برای احقاق حقوق مردم برداریم.

وی ادامه داد: گاهی این سوال مطرح می‌شود که چرا مدعی‌العموم از سوءاستفاده اشخاص در برخی فضاهایی که منجر به تهدید، تخریب و تشویش اذهان عمومی می‌شوند جلوگیری نمی‌کند؛ بعضی از جرایم جنبه عمومی دارد و بدون نیاز به شاکی خصوصی می‌توان آن را مورد پیگرد قانونی قرار داد.

شهردار اصفهان گفت: بر مبنای تفکر شهید بهشتی، در جنگ با دشمن نیز از دروغ، تهمت، فریب و نیرنگ باید پرهیز کرد؛ این تفکر ریشه در سخنان امیر مؤمنان دارد که آن حضرت در مواجهه با دشمنان نیز معتقد بودند باید عدالت رعایت شود.

وی تاکید کرد: باید فضا و شرایط به نحوی باشد که مدیران در تمام دستگاه‌ها بتوانند اقدامات خود را دنبال کنند این امر در تضاد با آن نیست که از رفتن راه کج و فسادهای موجود جلوگیری نشود.

نوروزی اظهار کرد: به سهم خود در مدیریت شهری آماده هستیم که با هرگونه فساد مبارزه کنیم اما این امر نباید باعث شود افرادی خود را جای مقامات قضائی گذاشته و با اظهارنظرهایی که پیگرد قانونی دارد سعی در تخریب فضای موجود داشته باشند.

اقدامات لازم برای تشکیل کمیته حفظ حقوق بیت‌المال انجام شود

وی با بیان اینکه برخی جرایم جنبه عمومی دارد و بدون نیاز به شاکی خصوصی می‌توان آن را مورد پیگرد قانونی قرار داد، گفت: افکار عمومی این مطالبه را دارد که با اقدامات علیه خدمات به مردم که ممکن است هدایت شده باشد و افرادی که در سنگر نشسته‌اند تا خدمت رسانی به مردم را به انحراف بکشند مطابق قانون برخورد شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: این موارد آفت امروز است و نباید اجازه داد چنین فضای مسمومی در مقابل خدمت‌رسانی‌ها ایجاد شود و کسی احساس تبعیض کند.

وی خاطرنشان کرد: یقین داریم که مقامات قضائی هیچ‌گاه به این شکل رفتار نمی‌کنند اما نیاز به همراهی داریم تا افرادی که در مدیریت شهری و دستگاه قضائی انجام وظیفه می‌کنند با قدرت به اقدامات خود ادامه دهند.

نوروزی تصریح کرد: اگر فسادی احساس شد باید به دور از مصلحت‌اندیشی توسط دستگاه‌های نظارتی و امنیتی پیگیری شود نه اینکه افراد غیرمسئول اقدام به شکستن حریم‌ها کنند؛ اگر با این حرمت‌شکنی‌ها مقابله نشود، دامنه وسیعی یافته و روزی فرا می‌رسد که نمی‌توان آن را جمع کرد.

وی افزود: نیاز است رضایت مردم حاصل شده و امنیت کشور تضمین شود، صلح و آرامش در شهر جاری شده و از اقداماتی که سبب ایجاد بحران‌ها می‌شود پرهیز کنیم زیرا هرگاه مردم احساس رضایت و راحتی کنند به بسیاری از اقدامات نیاز نخواهد بود به عبارتی وقتی نظم عمومی مختل و آشوب‌ها درست می‌شود که خدمت درست و مطلوب شکل نگرفته باشد.

نوروزی از دادستان اصفهان که مهمان این جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان بود خواست اقدامات لازم برای تشکیل کمیته حفظ حقوق بیت‌المال انجام شود تا پرونده‌های موجود در این رابطه حل و فصل شوند.

کد خبر 430863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.