۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
 دانه‌های بلورین در فضا

تلسکوپ فضایی هابل به تازگی تصویر جدیدی ثبت کرده است که در آن ستارگان همانند دانه‌های یخ زده برفی دیده می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تلسکوپ فضایی هابل که به طور مشترک توسط سازمان فضایی ناسا و سازمان فضایی اتحادیه اروپا استفاده می‌شود، در طول سال‌های گذشته به طور مداوم در حال نوسازی بوده است. به نظر می‌رسد این تلسکوپ نقش بسیار مهمی در افزایش آگاهی ستاره‌شناسان در مورد موضوعات مختلف نجومی داشته است.

هابل تا کنون هزاران تصویر متفاوت از سیاره‌ها، کهکشان‌ها، سیارک‌ها و دیگر اجرام آسمانی گرفته و به زمین ارسال کرده است. تلسکوپ هابل در سال ۱۹۹۵ برای اولین بار موفق شد تصاویر دقیقی از دنیای خارج از منظومه شمسی، ستاره‌ها و سیاره‌هایی که هزاران سال نوری با زمین فاصله داشتند دریافت کند و در اختیار اخترشناسان قرار دهد.

این تلسکوپ اخیراً تصاویر جالبی از کهکشان NGC 6441 و ستاره‌های موجود در آن ثبت کرده است؛ NGC 6441 یک کهکشان ۱۳ میلیارد ساله است که تقریباً ۴۴ هزار سال نوری از زمین و ۱۳ هزار سال نوری از مرکز کهکشان راه شیری فاصله دارد. ستاره‌های این کهکشان که توسط تلسکوپ هابل ثبت شده‌اند مانند دانه‌های بلورین و یخ زده برفی دیده می‌شوند؛ مشخص کردن تعداد دقیق ستارگان موجود در این کهکشان بسیار دشوار است.

به گفته ستاره‌شناسان، NGC 6441 به دلیل تعداد ستاره‌های فراوانی که دارد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین کهکشان‌های شناخته شده محسوب می‌شود. تخمین زده شده است که جرم ستاره‌های موجود در این مجموعه در کنار هم ۶.۱ میلیون برابر جرم خورشید باشد.

کد خبر 430841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.