برنامه‌ریزی هلال‌احمر برای خدمات‌رسانی به مصدومان حوادث تابستان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از انجام برنامه‌ریزی عملیاتی این جمعیت برای خدمات‌رسانی به مصدومان حوادث احتمالی فصل تابستان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی پور با اعلام این مطلب، اظهار کرد: در اجرای این عملیات ۵۶۰ پایگاه ثابت امداد و نجات، ۴۲۳ شعبه، ۳۱ مرکز استان، ۲۵ طرح ساحلی، ۳۴ مرکز آنست (آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر)، ۲۲ مرکز امداد و نجات هوایی به مدت ۱۰۰ روز آماده ارائه خدمات متنوع امداد و نجات به مصدومان و آسیب دیدگان احتمالی فصل تابستان در سراسر کشور بر مبنای جدیدترین برنامه پاسخگویی به سوانح (EOP) با رویکرد کارکردهای مناسب، مؤثر و به موقع هلال احمر در مرحله پاسخگویی فوری به انواع حوادث هستند.

وی تصریح کرد: برنامه پاسخگویی به سوانح یا به تعریف بین المللی عملیات اضطراری (Emergency operation plan) در حقیقت، یک سند راهبردی مکتوب است که با عنایت به وظایف جمعیت هلال احمر در پاسخ به سوانح، به تبیین کارکرد و وظیفه بخش‌های مختلف این جمعیت در فاز پاسخگویی می‌پردازد؛ به تعبیر ساده می‌توان برنامه پاسخ اضطراری سازمان را تصویری در نظر گرفت که نقش سازمان در پاسخ به سوانح را نشان می‌دهد و این تصویر از پازل‌های مختلفی تشکیل شده که هر پازل کارکردی از وظایف این سازمان است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: سرعت بخشی در امدادرسانی به مصدومان احتمالی سوانح ترافیکی و غیرترافیکی و ارتقای ضریب پاسخگویی جمعیت هلال احمر به حوادث و سوانح غیر مترقبه، ارتقای سطح آرامش روانی هموطنان و مسافران تابستانی و افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها با حضور محسوس نیروهای عملیاتی هلال احمر در محورهای مواصلاتی در فصل تابستان از دیگر اهداف اجرای این برنامه عملیاتی هلال احمر برای خدمات رسانی به مصدومان احتمالی حوادث تابستان است.

ولی پور ادامه داد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال ابتلاء مردم به این بیماری، از عموم مردم درخواست می‌کنم در صورت امکان از مسافرت‌های غیرضروری در ایام تابستان خودداری کنند و همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند تا کرونا را شکست دهیم.

بنا به گزارش ایرنا، وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: تلفن گویای «ندای امداد» با شماره ۱۱۲ در هر جا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

کد خبر 430821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.