۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
HIV  با ایدز متفاوت است

کارشناس مسئول برنامه ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بین بیماری ایدز و HIV تفاوت وجود دارد و در برابر هر بیماری باید رفتار متفاوتی را داشت.

مرجان مشکوتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه HIV اکنون یک بیماری عفونی قابل کنترل است، اظهار کرد: اگر این بیماری به موقع شناسایی شود، قابل کنترل و درمان است، البته HIV نیز مانند بیماری دیابت درمان قطعی ندارد، اما کنترل می‌شود، در صورتی که افراد مبتلا زود شناسایی شوند، می‌توانند سال‌ها زندگی کنند و حتی وارد فاز ایدز نشوند، چرا که HIV با ایدز متفاوت است، ایدز مرحله نهایی بیماری و HIV مرحله ابتدایی بیماری است.

وی ادامه داد: این بیماری عفونی اگر به موقع شناسایی و درمان شود، قابل کنترل است، بنابراین باید همه افرادی که در معرض ابتلاء به HIV هستند، به مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری جهت انجام مشاوره و تست HIV مراجعه کنند و تمام خدمات به صورت رایگان و با حفظ اطلاعات افراد انجام می‌گیرد و خواهد گرفت.

کارشناس مسئول برنامه ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه توصیه می‌کنیم افرادی که سابقه تزریق مواد مخدر دارند و یا سابقه ارتباط جنسی بدون وسایل پیشگیری دارند، برای انجام آزمایش HIV به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز بهداشتی درمانی نواب صفوی در خیابان بزرگمهر، مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری اصفهان و مرکز خدمات جامع سلامت مخابرات نیز در شاهین‌شهر برای مشاوره‌های بیماری‌های رفتاری راه‌اندازی شده است.

مشکوتی با توضیح اینکه در زمینه درمان بیماری ایدز شرایط خوبی برقرار است، اضافه کرد: تمام خدمات درمان و مراقبت بیماران HIV در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی به نام مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری رایگان است و هیچ هزینه‌ای از افراد برای انجام آزمایش‌ها دریافت نمی‌شود.

وی با گرامی داشت روز مشاوره و آزمایش HIV تصریح کرد: به زودی در نجف‌آباد نیز مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری راه‌اندازی خواهد شد تا بیماران ایدز برای دریافت خدمات درمانی و مراقبتی دسترسی بهتری داشته باشند.

کد خبر 430806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.