فاصله گذاری اجتماعی با هوش مصنوعی

شرکت آمازون به منظور نظارت بر اجرای قانون فاصله گذاری اجتماعی توسط کارکنان خود، از یک سیستم ردیابی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، شرکت‌ها و کارخانه‌های مختلف قوانینی از جمله لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی را برای کارکنان خود وضع کرده‌اند تا مانع شیوع هرچه بیشتر این بیماری شوند. شرکت آمازون که به عنوان خرده فروشی آنلاین در جهان شناخته شده از یک سیستم ردیابی مبتنی بر هوش مصنوعی در انبارها و دفاتر کاری خود استفاده کرده که وظیفه آن نظارت بر اجرای قانون فاصله گذاری اجتماعی به منظور کنترل شیوع ویروس کروناست.

این سیستم که دستیار فاصله‌گذاری (Distance Assistance) نام گرفته شامل یک مانیتور ۵۰ اینچی، یک دوربین و یک لپ تاپ است که روی پایه‌ای نصب شده است. دوربین این سیستم، رفت و آمد کارمندان و کارگران را در محیط کاری رصد می‌کند. از سوی دیگر دایره‌هایی روی نمایشگر نشان داده می‌شود و در صورتی که افراد فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، این دایره‌ها به رنگ سبز در می‌آیند؛ چنانچه کارکنان این قانون را رعایت نکنند، دایره‌های روی نمایشگر قرمز می‌شود.

اولین سیستم‌های دستیار فاصله گذاری اخیراً در تعداد کمی از ساختمان‌های آمازون راه‌اندازی شده است. این شرکت قصد دارد به منظور تشویق کردن افراد به رعایت قانون فاصله گذاری اجتماعی، صدها نمونه از این دستگاه را طی چند هفته آینده در انبارها و دفاتر کاری این شرکت نصب کند.

کد خبر 430467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.