زیر بار جیره بندی آب نمی‌رویم

معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: بعد از گذشت ۱۰ سال از خشکسالی‌ها تجارب گرانقیمتی به دست آوردیم که زیر بار جیره‌بندی آب در سطح استان نخواهیم رفت و با کنترل و درایت عدالت در توزیع و کیفیت آب بین شهروندان را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر اکبری ظهر امروز چهارشنبه چهارم تیرماه در نشست خبری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: افزایش دما در ماه‌های تیر و مرداد شرایط مصرف آب را حادتر می‌کند و ما ملزم هستیم آب پایدار و با کیفیتی فراهم کنیم که در این راستا مجبور به استفاده از منابع آب محلی هستیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر مجبور به استفاده از آب چاه و وارد کردن آن به شبکه آب شرب شدیم، افزود: این امر با تائید مرکز بهداشت استان و انجام همه آزمایش‌های لازم برای سلامت آب بوده که چاه‌های مشکل دار در این موضوع استفاده نمی‌شود.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در سامانه دوم متولی تأمین آب شرکت آب منطقه‌ای است، گفت: با در مدار قرار گرفتن سامانه اضطراری امیدی برای تأمین آب سال‌های آینده خواهیم داشت و در موضوع آب شرب کیفیت آب شرط اول ماست که قطعاً در محلات مختلف به دلیل غنی یا فقیر بودن چاه‌های زیرزمینی وضعیت متغیری در کیفیت آب محلات داریم اما اکثر مناطق اصفهان تفاوت چندانی در کیفیت آب ندارند.

عدالت در توزیع و کیفیت آب بین شهروندان را دنبال می‌کنیم

اکبری در خصوص زیرساخت‌های شبکه هوشمند آب گفت: سال ۸۹ اولین سالی بود که زیرساخت سامانه‌های کنترل هوشمند در خطوط انتقال آب استان اجرایی شد که قبل از آن شرکت‌های اینچنینی در داخل وجود نداشت اما بعد از سال ۹۰ همه شرکت‌هایی که این زیرساخت‌ها را اجرایی کردند داخلی بودند.

وی در خصوص مباحث پیش روی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: فشار، کنترل هوشمند شبکه و همراهی مردم در مدیریت مصرف از جمله موضوعات مهم این شرکت است که تاکنون بعد از گذشت ۱۰ سال از خشکسالی‌ها تجارب گران قیمتی به دست آوردیم که به هیچ وجه زیر بار جیره بندی آب در سطح استان نخواهیم رفت و با کنترل و درایت که اولویت کار ماست تلاش می‌کنیم عدالت در توزیع و کیفیت آب را بین همه شهروندان ایجاد کنیم.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، با اشاره به وجود یک هزار و ۳۰۳ روستا در استان اصفهان، اظهار کرد: ۹۹۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تحت پوشش آب و فاضلاب هستند و ۸۰ روستا هنوز تحویل آب و فاضلاب نشده است همچنین ۱۳ دستگاه آب شیرین کن برای روستاهایی که آب مصرفی شأن کیفیت لازم را ندارد نصب شده است.

روستاهایی دارای آبرسانی با تانکر به شبکه اصلی آب متصل می‌شوند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا، مبنی بر لزوم رسیدگی به روستاهای غرب استان که با تانکر آبرسانی می‌شوند یا آب نیتراته دارند، افزود: در فریدن و شش روستای بوئین و میاندشت دستگاه نیترات زدا نصیب شده است و برنامه ما ارتقای کیفیت پایدار آب در شهرها و روستاهای استان است همچنین آبرسانی سیار روستاهای غربی در سال آینده کاهش خواهد داشت و این روستاها به شبکه آب اصلی وصل می‌شوند.

اکبری در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر استراتژی شرکت آب و فاضلاب استان در موضوع پمپ‌های خانگی گفت: کنتور نویسان و مشترکان هر تماس و اطلاعی درباره نصب پمپ روی شبکه آب بدهند با آنها برخورد می‌شود که با تلاش شرکت‌های دانش بنیان سعی شده است تا پمپ‌های مخزن دار برای مجتمع‌های مسکونی کار گذاشته شود تا دیگر پمپ‌های خانگی بر روی شبکه وصل نشوند.

کد خبر 430451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.