محافظت از چشم ها چه نقشی در کاهش ابتلا به کرونا دارد؟

نتایج بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد که محفاظت از چشم‌ها در کنار استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری کرونا را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، سازمان جهانی بهداشت به مردم توصیه کرده است انجام دادن اقداماتی مانند شستن دست‌ها، ضدعفونی کردن آن‌ها و رعایت بهداشت شخصی را جدی بگیرند، اما تا کنون دستورالعملی برای محافظت از چشم‌ها در برابر ویروس کرونا منتشر نشده است. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا به کارکنان مراقبت بهداشتی که در مناطق دارای شیوع بالای ویروس کرونا مشغول به کار هستند، توصیه می‌کند از چشم‌ها، بینی و دهان خود با استفاده از عینک‌های محافظ یا شیلدهای صورت محافظت کنند.

گروهی از پژوهشگران با حمایت سازمان جهانی بهداشت، نتایج ۴۴ مطالعه در ۲۶ کشور و ۶ قاره که از ماه مارس تا ماه مه سال ۲۰۲۰ انجام شده بود را بررسی کردند. نتایج بررسی‌های آن‌ها نشان داد رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیشترین نقش را در کاهش انتقال ویروس کرونا دارد و محافظت از چشم‌ها نیز خطر ابتلاء به این بیماری را تقریباً بین ۶ تا ۱۶ درصد کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، محافظت از چشم‌ها ممکن است برای افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند و خطر ابتلاء به بیماری کرونا در آن‌ها بیشتر از سایرین است، بسیار مؤثر باشد. انجمن متخصصان چشم آمریکا قبلاً نیز اعلام کرده بودند که عینک آفتابی و حتی عینک طبی می‌تواند از چشم‌ها در برابر ورود قطره‌های آب دهان دیگر افراد محافظت کند. به گفته این انجمن، از آنجایی که ممکن است ویروس کرونا از قسمت بالا، پایین، یا کناره‌های عینک وارد چشم افراد شود، استفاده از عینک به طور قطعی نمی‌تواند از چشم‌ها در برابر نفوذ ویروس محافظت کند.

نتایج این مطالعه در مجله The Lancet منتشر شده است.

کد خبر 429898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.