کرونا از مادر به جنین منتقل می‌شود؟

یافته‌های جدید نشان می‌دهد احتمال انتقال ویروس کرونا از مادر به جنین بسیار کم است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های محققان در زمان شیوع بیماری‌های سارس و مرس نشان داد که زنان باردار بیشتر از سایرین در برابر ویروس‌های تنفسی آسیب پذیر هستند. یکی از دلایل اصلی که باعث می‌شود زنان باردار بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به این نوع بیماری‌ها قرار گیرند، این است که سیستم ایمنی بدن آن‌ها در این دوران ضعیف می‌شود.

به گفته متخصصان، احتمال زایمان زودرس و سقط جنین در میان زنان بارداری که به ویروس کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند، به خصوص در سه ماهه نخست بارداری بیشتر است. سرفه‌های شدید و مشکلات ریوی که جزو علائم بیماری کرونا است، خطر پارگی کیسه آب جنین و زایمان زودرس را در پی دارد. علاوه بر این کنترل علائم بیماری کرونا و درمان آن نیازمند مصرف داروهایی است که ممکن است عوارضی برای جنین داشته باشد.

گروهی از محققان چینی در مورد احتمال انتقال ویروس کرونا از زنان باردار به جنین، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها داده‌های پزشکی ۹ زن باردار مبتلا به کووید -۱۹ را بررسی کردند. نتایج بررسی‌های جدید نشان داد هیچ یک از این مادران به کووید -۱۹ شدید مبتلا نشدند و هر ۹ نوزاد زنده و کاملاً سالم به دنیا آمدند. علاوه بر این آزمایش کرونا ویروس همه نوزادان منفی بود. نتایج تحقیق دیگری که در آمریکا روی ۳۸ نوزاد متولد شده از زنان مبتلا به کووید -۱۹ انجام شد، نشان داد که تست کرونای هیچ یک از نوزادان مثبت نبود.

گزارش‌هایی از ابتلای چند نوزاد به این ویروس نیز منتشر شده است، اما هنوز مشخص نیست که ویروس قبل از تولد از مادر به جنین منتقل شده یا نوزاد پس از به دنیا آمدن به این ویروس آلوده شده است. در مجموع آمارها نشان می‌دهد که احتمال آلوده شدن جنین به این ویروس از مادر مبتلا بسیار کم است. هنوز در زمینه عوارض ویروس کرونا بر دوران بارداری و زایمان پژوهش کافی نشده است؛ بنابراین اظهار نظر درباره این موضوع به گذر زمان و انجام مطالعات گسترده نیاز دارد.

کد خبر 429896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.