آزمایشگاه‌های سیار برای روزهای کرونایی

امکان آزمایش مکرر، سریع و قابل اعتماد یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی بوده است که مراکز تجاری، مؤسسات و مردم در دوران کرونا با آن مواجه بوده‌اند؛ معماران آمریکایی در این خصوص دست به ایده‌پردازی زده‌اند و آزمایشگاه‌هایی سیار طراحی کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طراحان شرکت معماری آمریکایی HOK به همراه گروهی از کارکنان شرکت داروسازی Germfree آزمایشگاه‌هایی سیار طراحی کرده‌اند تا امکان انجام آزمایش کرونا برای کارکنان شرکت‌ها و مراکز تجاری مختلف در سراسر ایالات متحده آمریکا را فراهم آورند. این آزمایشگاه‌های خودکفا به مدیران شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، آژانس‌های دولتی، و سایر مراکز کاری اجازه خواهد داد در هر زمان ممکن به سرعت کارکنان خود را مورد آزمایش قرار دهند و در صورت شناسایی افراد مبتلا یا مشکوک به بیماری کووید -۱۹، آن‌ها را از سایرین جدا کنند تا از این طریق از انتشار بیشتر ویروس جلوگیری به عمل آورند. آزمایشگاه‌های سیار امکان آزمایش افراد را به صورت شبانه‌روزی و به تعداد زیاد برای کاربران فراهم می‌آورد و به گونه‌ای طراحی شده است که جواب‌دهی آزمایش‌ها نیز به سرعت صورت می‌گیرد.

آزمایشگاه‌های سیار آمریکایی از دو بخش تشکیل شده است و در مجموع تعداد ۹ کارمند را در خود جای خواهد داد. دو دستگاه تشخیص آزمایش نیز در هر یک از این آزمایشگاه‌ها قرار خواهد گرفت که امکان انجام آزمایش برای تعداد ۸۰ نمونه را به طور همزمان فراهم می‌آورد و به طور کلی، روزانه هزار و ۱۲۰ نفر را مورد آزمایش قرار خواهد داد. بخشی از آزمایشگاه به جمع‌آوری نمونه و بخش دیگر به انجام آزمایش و صدور جواب اختصاص داده شده است.

معماران شرکت HOK آزمایشگاه‌های سیار را بسیار انعطاف‌پذیر طراحی کرده‌اند تا در صورت کشف واکسن کرونا، امکان تزریق واکسن در بخش جمع‌آوری نمونه‌های آزمایشی وجود داشته باشد. علاوه بر این، بخش‌های آزمایشگاه به گونه‌ای طراحی شده است که امکان استفاده دوباره، افزایش ظرفیت یا انتقال آن‌ها به مکان‌های دیگر و همچنین افزایش قابلیت‌های بیشتر برای سایر آزمایشگاه‌ها، مراکز درمانی عمومی و خدمات مربوطه وجود داشته باشد.

اصول معماری و کارآمدی‌های عملیاتی به خوبی تمام در طراحی آزمایشگاه‌های سیار آمریکا در نظر گرفته شده است و فضاهایی جذاب ایجاد خواهد کرد که به گرمی تمام از کاربران استقبال می‌کند.

تمام درها و پنجره‌های آزمایشگاه به شکل دایره‌ای ساخته خواهد شد و نمایی مدرن به آن‌ها خواهد بخشید. علاوه بر این، آزمایشگاه‌های فوق ایوان‌هایی بزرگ را در بر خواهد گرفت تا مردم در صف انتظار را در مقابل تابش نور خورشید یا باران حفظ کند.

معماران آمریکایی در نظر دارند در اواسط پاییز ۲۰۲۰ آزمایشگاه‌های سیار را در نزدیکی سراسر مراکز کاری، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و آژانس‌های دولتی احداث کنند و به بهره‌برداری برسانند. این افراد در نظر دارند به زودی آزمایشگاه‌هایی سیار نیز برای گروه‌های کوچک‌تر طراحی کنند که نتایج آزمایش را در همان روز نمونه‌برداری منتشر می‌کند.

کد خبر 429863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.