توضیحات فرمانداری سبزوار در مورد استعفا دو عضو شورای شهر

معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری سبزوار توضیحاتی را در مورد استعفا ۲ عضو شورای اسلامی این شهرستان ارائه کرد.

حسین شاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد استعفا دو عضو شورای شهر سبزوار و اختلافات به وجود آمده بین اعضا شورا در روزهای گذشته، اظهار کرد: فرمانداری در این زمینه مکاتبات زیادی را با دفتر شهری استانداری انجام داد، اما در نهایت آقایان پسندیده و کلمیشی تصمیم به استعفا گرفتند. باید یک سری مستندات و مدارک جمع‌آوری شده و تخلف برای ما محرز شود تا بتوان مسئله را از طریق قانونی پیگیری کرد و اگر نیاز به سلب عضویت بود به شورای حل اختلاف ارجاع داده شود.

وی افزود: اعضا شورا در صورت فوت، استعفا و یا تخلف قضائی و در صورتی که مدارک کافی در این زمینه‌ها وجود داشته باشد، سلب عضویت می‌شوند. روابط ما همیشه با شورای شهر برقرار بوده و اگر هم مصوبه‌ای وجود داشت پیگیری می‌شد اما در این زمینه مستندات و مدارک به اندازه کافی وجود نداشت تا فرمانداری اجازه ورود داشته باشد.

معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری سبزوار ادامه داد: صحبت‌هایی که این دو نفر در جلسه استعفا خود داشتند این بود که شورا نتوانسته ویژگی مشورتی خود را اجرا کند و مدعی بودند ادامه کار نیز شرایط ایده آل آنها را تأمین نمی‌کند و در نهایت تصمیم گرفتند از سمت خود استعفا دهند تا فرد دیگری جایگزین آنها شده و شورا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

وی در پاسخ به اینکه دو عضو مستعفی شورا انتخابات زود هنگام هیئت رئیسه در هفته گذشته را غیر قانونی می‌دانند، گفت: در این زمینه مکاتباتی با دفتر شهری استان شد که آن‌ها نیز تاکید داشتند باید مُر قانون اجرا شده و در نتیجه هیئت رئیسه قبلی به کار خود ادامه دهد؛ بنا بر این انتخابات هیئت رئیسه جدید شورا مورد تأیید قرار نگرفته و اعلام شد، انتخابات زودهنگام طبق قوانین موجود برگزار و اعضا آن انتخاب شود.

کد خبر 429853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.