اسطوره چلسی از فرهیختگان فوتبال دنیا

فرانک لمپارد اسطوره باشگاه چلسی از آن دست آدم‌هایی است که هم در عرصه ورزش و هم تحصیلات یکی از چهره‌های جالب توجه است که به خاطر داشتن ۱۱ مدرک مختلف از او به عنوان ادیب‌ترین فوتبالیست دنیا یاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۲۰ ژوئن سال ۱۹۷۸ و درست ۱۳ روز پس از مرگ "رونالد جورج وریفورد نوریش" شیمی‌دان بزرگ انگلیسی و برنده‌ جایزه‌ نوبل شیمی، نابغه دیگری در انگلستان متولد شد. پسر بچه‌ای که انگار نگذاشته بود نبوغ نوریش با آن دفن شود و تمام هوش دانشمند لندنی را به ارث برده بود.

اسطوره‌ باشگاه چلسی که به خاطر داشتن ۱۱ مدرک مختلف از او به عنوان ادیب‌ترین فوتبالیست دنیا یاد می‌شود با IQ بالای ۱۵۰ می‌توانست در زمینه‌ تحصیلات هم به یک نخبه بدل شود، اما داشتن یک خانواده فوتبالی فرانک را تهییج کرد تا راه پدر و دایی‌اش را ادامه دهد و به جای رؤیای نوبل به دنبال توپ طلا برود. توپ طلایی که یک بار تا آستانه کسبش پیش رفت، اما در گام آخر مغلوب شاعر برزیلی "رونالدینیو" شد.

سوپر فرانکی اما از هوش بالای خودش در فوتبال هم استفاده کرد و توانست با تکیه بر نبوغ خودش نه تنها در نسل طلایی چلسی به یک ابرستاره تبدیل شود، بلکه با گل‌های فراوانش لقب گلزن‌ترین هافبک تاریخ جزیره را از آن خودش کرد و بهترین پاسور کل اروپا لقب گرفت.

نقش فرانکی در بزرگ شدن آبی‌های لندن غیرقابل انکار است. شاگرد محبوب دیروز و همکار مغضوب امروز مورینیو روزگاری آنقدر برای آقای خاص قابل احترام بود که در خصوصش گفت: "لمپارد بهترین بازیکنی است که با او کار کردم، او فوق‌العاده است. "

به غیر از مورینیو هم بسیاری از بزرگان دنیا در ستایش از لمپارد لب به تحسین باز کردند و این ستاره محبوب استمفورد بریج را بین بزرگان دنیای فوتبال دانستند. لمپارد حالا در کسوت مربیگری هم آمده که خودش را ثابت کند. عملکرد او برای اولین فصل و در فصلی که چلسی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کرده قابل دفاع بود. در استمفورد بریج همه به زوج سوپرفرانکی و شیرهای لندنی امیدوار هستند. زوجی که می‌تواند یک شاهکار را در تاریخ ثبت کند. شاهکاری به قلم ادیب دنیای فوتبال، فرانک لمپارد.

آبی‌های لندنی پس از وقفه‌ای که کرونا در فوتبال جهان ایجاد کرد، امشب و در شروع مجدد لیگ انگیس در دوران پسا کرونا، از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه، در ورزشگاه "ویلا پارک" در شهر بیرمنگام مهمان آستون ویلا هستند.

قضاوت این دیدار را "پائول ترینی" بر عهده دارد. چلسی که به دست بایرن از لیگ قهرمانان اروپا حذف شده است، ۱۰ بازی آینده لیگ جزیره به دنبال این است که با سرمربی جوان خودش از جایگاه چهارم به سوم و بالاتر از لستر برسد و راهی لیگ قهرمانان شود.

چلسی با مالک متمول و روس خود، "رومن آبراموویج" چند روز پیش با تیمو ورنر مهاجم تیم لایپزیش که یکی از شاه ماهی‌های بازار تابستان امسال است قراداد امضا کرده است و دومین ستاره‌ای که زیر نظر دارد و در آستانه توافق است، "کای هاورتز" جوان مستعد لورکوزن است.

ورنر و هاورتز دو ستاره‌ای بودند که توسط باشگاه‌های زیادی مثل بارسا، رئال، لیورپول و سیتی تحت نظر بودند، اما ورنر تصمیم گرفت آبی پوش شود و هاورتز هم احتمالاً تا چند روز آینده به ورنر می‌پیوندد.

سران چلسی با حمایت قاطعانه از اسطوره باشگاه خود، فرانک لمپارد و با حضور قدرتمند از همین چند روز پیش و قبل از پایان فصل جاری در بازار نقل و انتقالات تابستانی و خرید چندین ستاره طراز اول به دنبال رؤیا پردازی در فصل آینده فوتبال اروپا هستند.

کد خبر 429799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.