اروجی: شیرینی دین مردم را به مبلغ تبدیل خواهد کرد

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: مبلغ در هر سطحی که هست باید با درد مردم آشنا بوده و نسبت به آن حساسیت داشته باشد. اگر مردم عادی شیرینی دین را احساس کنند، خودشان به بهترین مبلغ تبدیل خواهند شد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد، حجت‌الاسلام و المسلمین رحمت‌الله اروجی در همایش استانی گام دوم تبلیغ در گلزار شهدای نجف‌آباد گفت: بار اصلی تبلیغات اسلامی بر دوش مردم است و در همین راستا امروز که مناسبت اول تیرماه سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به دستور حضرت امام و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی را داریم، به جای برنامه‌های متداول در خدمت جمعی از فعالین مردمی عرصه تبلیغ از سراسر استان هستیم.

وی با اشاره به کشوری بودن این ویژه برنامه و برگزاری اصل مراسم در سرچشمه تهران اعلام کرد: سازمان تبلیغات باید مجموعه‌ای انقلابی و ولایی باقی بماند و طبق منویات رهبر معظم انقلاب، در مسیر ارتقای معنویت جامعه، بالا بردن بصیرت سیاسی و ارتقای احساس مسئولیت در قبال مشکلات اجتماعی تلاش کند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان عرصه تبلیغ را یک جنگ واقعی برشمرد و اظهار کرد: ویژه برنامه‌های امروز که مقدمه‌ای بر همایش کشوری در آستانه محرم خواهد بود، در تهران با تجلیل ویژه از پدر مدافع حرم شهید محسن حججی به عنوان یکی از فعالان عرصه تبلیغ اسلامی همراه است.

مبلغ نباید چشم به پول دیگران داشته باشد

در ادامه این برنامه که با اجرای سرودی با موضوع سردار شهید قاسم سلیمانی و تقدیر از فعالان عرصه تبلیغات اسلامی همراه بود، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با تجلیل از جایگاه نجف‌آباد در انقلاب، دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها، گفت: یک مبلغ خوب باید مخلص، شجاع در بیان معارف الهی، مسلط به مفاهیم دینی و آشنا به علوم روز باشد.

وی در ادامه با استناد به آیات و روایات، احیای روحی یک شخص را مصداق زنده کردن آن شخص و یک جامعه برشمرد و گفت: برخی مواقع مبلغان ما به دلیل موضع‌گیری مخاطب از بیان معارف الهی ابا دارند که این حالت با اهداف تبلیغ اسلامی منافات دارد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری هنرمندانه بیان کردن معارف اسلامی و استفاده از ابزاری مانند شعر را دیگر ویژگی مورد نیاز یک مبلغ برشمرد و خاطر نشان کرد: علاوه بر این‌که باید مختصر و مفید سخن گفت، باید به وضوح یک مطلب را شکافت تا هر قشری در هر جایگاهی متوجه موضوع شده و از آن استفاده کند.

اعلام غیر قابل محاسبه بودن پاداش زنده کردن یک انسان مرده از نظر روحی دیگر موردی بود که این روحانی با تشریح آن گفت: یک مبلغ هیچ‌گاه نباید برای کار تبلیغ خود به پول و امکانات دیگران چشم داشته باشد.

مهدوی خاطرنشان کرد: احساس می‌شود معنویت در جامعه ما به ویژه در ماه‌های اخیر و با توجه به تعطیلی مراسم‌ها و مراکز مذهبی تا حدودی افت کرده و این موضوع اهمیت تلاش مضاعف فعالان این عرصه را با شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دوچندان می‌کند.

مجتبی راعی، فرماندار نجف‌آباد نیز در این برنامه با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ مجموعه مردم‌نهاد در شهرستان، ریشه عمده معضلات اجتماعی را در دور شدن از معنویت دانست.

کد خبر 429794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.