رکورد کشف مواد مخدر در ایران شکسته شد

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۹۵۰ هزار تن مواد مخدر در سال ۹۸ خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسکندر مؤمنی در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر به صورت زنده پخش شد، با بیان اینکه در سال ۹۸ بالاترین میزان کشفیات مواد مخدر دنیا در ایران رخ داده است، اظهار کرد: کشف ۹۵۰ هزار تن مواد مخدر در این سال با افزایش ۲۱ درصدی نسبت به سال ۹۷ بیشترین آمار کشفیات مواد مخدر در تاریخ ایران بوده است

وی با اشاره به افزایش توقیف خودرو به دلیل کشف مواد مخدر در این خودروها اضافه کرد: سال ۹۸ به باندهای بزرگ مواد مخدر نیز بیش از پیش ضربه زده شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص میزان شناسایی اموال قاچاقچیان در سال ۹۸ گفت: افزایش ۱۰۰ درصدی شناسایی اموال در این سال از دیگر اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده است.

وی با بیان اینکه ۷۳ درصد کشفیات مواد مخدر در اقدامات اطلاعاتی رخ داده است، ادامه داد: استان‌های شرقی با ۸۶ درصد کشفیات بخش اعظم کشفیات مواد مخدر را به خود اختصاص داده‌اند.

مؤمنی با اشاره به بالا رفتن هزینه‌های تهیه مواد مخدر و افزایش قیمت مواد مخدر گفت: در راستای پیشگیری و درمان اعتیاد سامانه "یاریگران زندگی" راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر آغاز آموزش‌های لازم برای پیشگیری از شیوع اعتیاد در مجموعه‌های آموزش و پرورش است، تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و آموزش و پرورش در سال ۹۸ اجرایی شد که طی آن در ۲۰ هزار مدرسه، آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد ارائه شد.

دبیرستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های تفاهم نامه ستاد مبارزه با موادمخدر تصویب شد، ادامه داد: با اهتمام آموزش و پرورش در ۱۲ هزار مدرسه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد ارائه شد و به دلیل تعطیلی مدارس به سبب شیوع کرونا امکان برگزاری این آموزش‌ها در تمامی ۲۰ هزار مدرسه هدف صورت نگرفت.

وی افزود: بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان، معاونت امور زنان ریاست جمهوری و وزارت ارشاد توافقاتی شده است که تفاهم‌نامه‌های این توافقات نیز نهایی شده است.

مؤمنی با بیان اینکه باید حرکت بزرگی در زمینه پیشگیری از اعتیاد صورت گیرد، تصریح کرد: بیش از یک میلیون معتاد در ۹ هزار مرکز درمانی تحت پوشش قرار دارند.

وی با اشاره به حل مشکل بیمه معتادان متجاهر بی‌بضاعت با دستور رئیس جمهور ادامه داد: مصوب شده است که در سال ۹۹ بودجه بیمه معتادان متجاهر نیز دیده شود.

دبیرستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اعتبارات در حوزه مبارزه با مواد مخدر نه تنها کم نشده بلکه افزایش هم داشته است، ادامه داد: در حوزه توانمندسازی آمادگی بالایی وجود دارد و هر گروه و قشری که صحبت کردیم اعلام آمادگی کردند که این امر باید ساماندهی شود.

وی در خصوص همکاری قشرهای مختلف در حوزه توانمندسازی اضافه کرد: ورزشکاران در این حوزه گام اول را برداشتند و در محلات، مدارس، کمپ‌ها آموزش صورت گرفته است.

مؤمنی در خصوص فعالیت‌های بین المللی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حوزه بین‌الملل باید توجه داشت که فعالیت‌های بین‌المللی زیادی داریم و کنترل مرزها و تغییر الگوی کشت در کشور مبدا مورد توجه بوده است و در این حوزه کمک‌ها طی دو سال اخیر افزایش یافته است.

کد خبر 429769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.