واکس گیاهی که بوی کفش را از بین می‌برد

واکس گیاهی جدید از طریق آبرسانی، سازگاری با پوست و خاصیت آنتی باکتریال، سبب افزایش چند برابری عمر چرم شده و بوی نامطبوع داخل کفش رااز بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذخیره تجهیزات هواوی در انگلستان، ساخته شدن ضبط صوت هوشمند، تعطیلی مجدد فروشگاه‌های اپل به علت شیوع کرونا و تولید واکس آنتی‌باکتریال برای کفش‌های چرمی را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

کرونا فروشگاه‌های اپل را دوباره تعطیل کرد

به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، شرکت اپل ۱۱ فروشگاه خود را در ایالت‌های مختلف آمریکا دوباره تعطیل کرده است. این شرکت اعلام کرده که به طور موقت بعضی از فروشگاه‌های خود را در ایالت‌های فلوریدا، آریزونا، کارولینای جنوبی و کارولینای شمالی آمریکا دوباره تعطیل می‌کند. دلیل این امر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور اعلام شده است.

پس از اعلام این خبر ارزش سهام اپل در بورس ۰.۵ درصد کاهش یافت. بعد از تعطیلی فروشگاه‌های اپل به دلیل شیوع ویروس کرونا در آمریکا، این شرکت تصمیم داشت ۱۰۰ فروشگاه خود را دوباره بازگشایی کند، اما تعداد موارد ابتلا به ویروس در آمریکا همچنان در حال افزایش است، به طوری‌که بیش از ۲.۲ میلیون نفر به آن مبتلا شده‌اند.

در ماه می، مدیر بخش خرده فروشی اپل طی نامه‌ای سرگشاده به مشتریان اعلام کرد بود اطلاعات و آمار محلی را بررسی می‌کند و با توجه به این اطلاعات، احتمال تعطیلی دوباره فروشگاه‌ها وجود دارد.

از بین بردن بوی نامطبوع کفش با واکس گیاهی

محققان یک شرکت دانش بنیان با استفاده از گیاه آلوئه ورا، واکس‌های آنتی باکتریال را برای مراقبت از سطوح چرمی تولید کردند. این شرکت دانش بنیان با ترکیب مواد گیاهی و نانوذرات، واکس چرم با خواص آنتی‌باکتریال تولید می‌کند و از آنجایی که در این واکس گیاهی از ترکیبات سنگین، مشتقات و روغن‌های نفتی استفاده نمی‌شود، در صورت تماس با دست، بدون نیاز به شوینده، تنها با آب ولرم قابل شست‌وشو است.

این محصول دانش بنیان آنتی باکتریال بوده و برای مراقبت از سطوح چرمی ساخته شده است؛ محصول جدید از طریق آبرسانی وسازگاری با پوست، نفوذ پذیری بالا در بافت چرم و خاصیت آنتی باکتریال، سبب افزایش چند برابری عمر چرم شده و با از بین بردن بوی نامطبوع داخل کفش از طریق افشانه بر روی سطح بیرونی کفش، به زیبایی و دوام کفش کمک موثری می‌کند.

برخلاف واکس‌های رایج که روی سطح باقی می‌مانند، این محصول به سرعت به داخل چرم نفوذ کرده و جذب آن می‌شود. به گفته علی یوسف گمرکچی، مدیرعامل این شرکت، این تونیک گیاهی عاری از روغن‌های پالایشگاهی و مشتقات نفتی است و در آن از عصاره‌های گیاهی استفاده می‌شود. در کنار عصاره‌های نانو مقیاس، نانوذرات نقره نیز در این تونیک گیاهی وجود دارد که به ایجاد خواص آنتی‌باکتریال کمک می‌کند.

به دلیل فرمولاسیون ویژه این واکس گیاهی، خواص ضدباکتری، نرم‌کنندگی، پاک‌کنندگی و براق‌کنندگی آن نسبت به محصولات موجود در بازار بیشتر است. استفاده از مواد شوینده شیمیایی موجود برای محصولات چرمی باعث تخریب زنجیره پلیمری آن شده و به مرور زمان چرم را دچار خوردگی و تخریب می‌کند. از طرفی تداوم آلودگی بر روی سطوح چرمی یا چوبی علاوه بر ایجاد خفگی سطح، سبب فرسایش و تخریب زودرس مولکول‌های سطحی شده و در صورت مرطوب شدن سطح، موجب خشکی و ایجاد ترک‌های سطحی می‌شود.

یکی از ویژگی‌های این واکس آنتی‌باکتریال، خوش‌بویی آن است؛ عطر ذاتی موجود در عصاره‌های گیاهی به کار رفته در این واکس موجب می‌شود تا سطوح علاوه بر طراوت و زیبایی، از بوی خوش نیز بهره‌مند شوند. از دیگر ویژگی‌های این واکس، ماندگاری بالای آن است، به طوری که روی کفش تا یک هفته ماندگار است. از این تونیک گیاهی می‌توان برای محافظت از محصولات مختلف نظیر انواع پوشش‌های چوبی و چرمی خودرو، چوب، MDF مبلمان خانگی و اداری، دکوراسیون اتاق‌ها و ادارات، کابینت آشپزخانه، کیف و کفش و البسه چرمی استفاده کرد.

ذخیره تجهیزات شرکت هواوی توسط مقامات انگلیسی

مقامات امنیتی انگلستان به اپراتورهای مخابراتی این کشور اعلام کردند تجهیزات هواوی را ذخیره کنند، زیرا بیم آن می‌رود که تحریم‌های آمریکا توانایی این شرکت چینی را برای نگهداری و تولید قطعات اساسی محدود کند. در ژانویه سال جاری میلادی مقامات انگلستان اعلام کردند برای توسعه شبکه 5G با هواوی همکاری می‌کنند، اما نقش این شرکت چینی محدود خواهد بود. از آن زمان تاکنون بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور و چند تن از نمایندگان حزب، وی را به دلیل همکاری با هواوی تحت فشار قرار داده اند.

این نمایندگان ادعا می‌کنند استفاده از تجهیزات هواوی، ریسک امنیتی به همراه دارد. از سوی دیگر هواوی نیز این اتهامات را رد کرده است. اکنون مقامات مرکز ملی امنیت سایبری انگلستان مشغول بررسی تأثیر اقدامات اخیر آمریکا هستند و این اقدامات با هدف محدود کردن توانایی هواوی برای دسترسی میکروتراشه‌های پیشرفته‌ای وضع شده که در تجهیزات 5G و موبایل‌های آن استفاده می‌شود.

به گفته سه منبع آگاه، مقامات ارشد این مرکز طی نامه‌ای به اپراتورهای موبایل انگلیس از جمله ودا فون اعلام کردند ذخایر کافی از قطعات اضافی تمام تجهیزات هواوی که در توسعه شبکه 5G به کار می‌رود، تهیه کنند. همچنین در این نامه روی افزایش ریسک مربوط به استفاده از تجهیزات هواوی و توانایی شرکت‌ها برای فراهم کردن آپدیت‌های این تجهیزات تحت فشار تحریم‌های آمریکا نیز تاکید شده است.

ضبط صوتی که با قلم هوشمند یکپارچه می‌شود

محققان به تازگی ضبط صوتی ابداع کرده‌اند که با قلم هوشمند یکپارچه می‌شود و همزمان در حالی که فرد یادداشت می‌نویسد، صوت را ضبط می‌کند. چندی قبل قلم هوشمندی ساخته شد که علی رغم ظاهر معمولی، قابلیت انتقال یادداشت‌ها به موبایل یا تبلت را به کمک بلوتوث داشت. اکنون این شرکت یک دستگاه ضبط صوت ابداع کرده که با قلم هوشمند یکپارچه شده و به این ترتیب متن یادداشت با صوت ضبط شده همخوان می‌شود.

به یاد آوردن آنچه که در کلاس درس گفته می‌شود و تمام اطلاعات، مصاحبه‌ها یا کنفرانس‌ها غیر ممکن است، اما با کمک این ابزارهای هوشمند می‌توان به طور کامل به آنچه که در کلاس درس گفته می‌شود را ثبت و همزمان تمرکز کرد. هنگامی‌که فرد یادداشتی روی کاغذ می‌نویسد و دستگاه ضبط صوت نیز روشن است، نه تنها صدای موجود ثبت می‌شود، بلکه صوت و نوشتار نیز با یکدیگر همخوان می‌شوند. این دستگاه ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد و باتری آن برای ۱۰ ساعت ضبط صدا کافی است.

آزمایش قابلیت جدا شدن از ایستگاه کپسول کرو دراگون توسط ناسا

سازمان فضایی ناسا تصمیم دارد قابلیت‌های کپسول کرو دارگون را برای خروج اضطراری فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی آزمایش کند. کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس در ۳۰ ماه می، دو فضانورد ناسا را به ایستگاه فضایی بین المللی برد و هم اکنون در این آزمایشگاه فضایی پهلو گرفته است. به گفته کتی لودرز، فرمانده برنامه پروازهای فضایی سرنشین دار ناسا، این کپسول هم اکنون در وضعیت ایده آلی قرار دارد.

فضانوردان کپسول دراگون کرو را به طور مرتب روشن و به صورت هفتگی کنترل کرده و سپس آن را در وضعیت خواب قرار می‌دهند، اما به زودی قرار است آزمایش تازه‌ای روی کپسول انجام شود. چند هفته دیگر باب بنکن، داگ هارلی، کریس کسیدی و احتمالاً یکی از فضانوردان روس حاضر در این آزمایشگاه سوار کپسول کرو دارگون می‌شوند و قابلیت آن را برای جداشدن از ایستگاه طی چند دقیقه بررسی می‌کنند؛ در حقیقت این آزمایش خروج اضطراری از ایستگاه فضایی است.

به گفته لودرز این کپسول قرار است در اوایل ماه اوت سال جاری دو فضانورد را به زمین برگرداند.

کد خبر 429712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.