آخرین وضعیت پرونده مهدی نیکبخت

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پرونده قتل مهدی نیکبخت (بی تو) گفت: این پرونده در دستور کار قرار دارد، دوستی بین قاتل و مقتول وجود داشته و با توجه به نشانی‌هایی که نامزد مقتول به پلیس داد قاتل در کمتر از ۲۴ دستگیر شد و برای خانم نیز به احتمال معاونت در قتل پرونده تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصفهانی امروز -۳۱ خرداد- در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه پیشگیری از جرایم اقتصادی در اولویت برنامه‌های دستگاه قضائی است، اظهار کرد: برای این امر در سال جاری اقدامات مطلوبی با همکاری مردم صورت گرفته است. در این راستا دادستانی اصفهان اولین مرکزی بود که خودروهای صفر کیلومتر را در پارکینگ‌ها شناسایی کرد.

تشکیل ۹ پرونده اختلاس در اصفهان

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه ۹ پرونده اختلاس در دادستانی اصفهان در دست بررسی است، گفت: این پرونده‌ها برای ۲۷۰ میلیارد ریال اختلاس در دست بررسی است. همچنین هفت پرونده واگذاری تسهیلات بانکی غیر مجاز در دادستانی اصفهان برای واگذاری یک هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی تشکیل شده است.

اصفهانی تشکیل ۲۰ پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور را از دیگر اقدامات دادستانی اصفهان اعلام کرد و گفت: این پرونده‌ها نیز برای یک هزار میلیارد تومان تشکیل شده است. علاوه بر این چهار پرونده فرار مالیاتی با پنج هزار میلیارد ریال بدهی نیز در دست بررسی است.

قاچاق ساماندهی شده سوخت در اصفهان

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تشکیل پرونده برای ۵۹۷ میلیارد ریال کالای قاچاق را نیز از دیگر اقدامات در دستور کار دادستانی اصفهان دانست و افزود: همچنین پرونده جعل کارت‌های سوخت و قاچاق ساماندهی شده و شبکه‌ای سوخت نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در حوزه حمایت از تولید ملی تاکنون ۵۷ جلسه در استان تشکیل شده است، اضافه کرد: در این جلسات راهکارهایی برای ۳۰۰ بنگاه اقتصادی ارائه و ۴۵۰ ساعت کاری جلسه برای حمایت از حقوق کارگران به ویژه کارگران پلی اکریل، کاشی نیلو، گیتی پسند و پتروشیمی برگزار شده است.

اصفهانی در خصوص کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان اصفهان گفت: با بررسی‌های صورت گرفته برای ۲۸۰ فقره پرونده قرار منع تعقیب صادر شده، ۳۵ مورد آزادی مشروط اتفاق افتاده و برای ۳۰ زندانی نیز پابند الکترونیک استفاده شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت درخواست پرستاران و مهلت ۲۰ روزه دادستان به دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل نشده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه قبل از تجمع نامه‌ای را ارسال کردند که در رسانه‌ها نیز منتشر شد اما بعد از آن نامه‌ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی داشتیم مبنی بر رسیدگی وضعیت این پرستاران که هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم اما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پرونده قتل مهدی نیکبخت نیز اظهار کرد: این پرونده در دستور کار قرار دارد، ارتباط دوستی بین قاتل و مقتول وجود داشته، قاتل با سلاح سرد و وارد کردن ضربه به گردن مقتول وی را کشته است، قاتل با توجه به نشانی‌هایی که نامزد مقتول به پلیس داده کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد، انگیزه قتل شخصی و اختلافات بین این دو نفر بوده است، برای خانم به احتمال معاونت در قتل پرونده قضائی تشکیل شد و فعلاً با وثیقه آزاد است اما قاتل در بازداشت موقت به سر می‌برد.

احکام پرونده پتروشیمی اصفهان در تهران صادر شد

وی در خصوص پرونده پتروشیمی اصفهان گفت: عمده این پرونده در تهران مطرح بوده، احکام قضائی در تهران صادر شده است نیابت‌های اجرای احکام به دادسرای اصفهان داده شده، اقدامات لازم را انجام دادیم اما برای حمایت از پتروشیمی جلساتی را برای حمایت قضائی تشکیل دادیم تا چرخه تولید متوقف نشود.

دستور مبارزه با مصرف قلیان به نیروی انتظامی داده شده است

اصفهانی در ادامه در خصوص استفاده از قلیان در اصفهان چه در چایخانه‌ها و چه در پارک‌ها اظهار کرد: دستورات لازم را به نیروی انتظامی داده شده و حتی پلیس می‌تواند بدون دستور قضائی با استفاده از قلیان در پارک‌ها برخورد کند؛ در این زمینه پلیس باید پاسخگو باشد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده گوشت‌های وارداتی به اصفهان گفت: این پرونده در دست بررسی است و هنوز به نتیجه نرسیده است.

دادستان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پرونده صدرا نفت پارسیان گفت: پرونده این شرکت تشکیل شده اما همه توان ما خارج نشدن این شرکت از خط تولید است، پرونده به دادگاه ارجاع شده و به زودی دادگاه تشکیل می‌شود.

کد خبر 429536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.