خودکفایی شهرداری گلپایگان در تولید گل و گیاه

معاون خدمات شهری شهردار گلپایگان گفت: سالانه بیش از یک میلیون گلدان گل فصلی یکساله و چند ساله در گلخانه شهرداری گلپایگان تولید می‌شود که در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم.

مسعود نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گلخانه شهرداری گلپایگان پنج هزار مترمربع وسعت دارد و ۹ نفر در سه شیفت کاری در آن مشغول کار هستند.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از یک میلیون گلدان گل فصلی یک‌ساله و چند ساله تولید می‌شود که در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم.

معاون خدمات شهری شهردار گلپایگان ادامه داد: در چند ماهه اخیر تعداد ۱۵ هزار گلدان و ۵۰ هزار صندوق گل بنفشه ایرانی تولید و در سطح شهر کاشته شد و مازاد آن نیز به شهرداری‌های شهرهای همجوار فروخته شد.

نوری افزود: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار گلدان انواع گل و درختچه زینتی دائمی شامل انواع رز، ساناز و نسترن، شمشاد سبز و طلایی، رز ماری، لاوان، یاس زرد و بنفش، ترون، ختمی درختچه‌ای، پیراکانتا، پامپاس گراس، یوکا باغی و ارغوان تولید شده است.

وی گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۳ هزار اصله انواع درخت در نقاط مختلف شهر و پارک‌ها کاشته شده و بیش از چهار هزار اصله درخت و درختچه‌های تزئینی بین شهروندان توزیع شده است.

معاون خدمات شهری شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: سالانه تولید گل و گیاه در مرکز پرورش گل و گیاه شهرداری ۸۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی اقتصادی همراه دارد.

کد خبر 429516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.