عوارض شدید کرونا در انتظار یک پنجم مردم جهان

نتایج بررسی‌ها توسط محققان نشان می‌دهد که تقریبا یک پنجم مردم جهان عوارض شدید بیماری کرونا را تجربه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کووید -۱۹ تا کنون هشت میلیون و ۷۰۰ هزار و ۵۰ فرد را در سراسر دنیا را مبتلا کرده که از این تعداد ۴۶۰ هزار و ۶۴۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند. به گفته کارشناسان افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند امراض قلبی عروقی، سرطان یا دیابت مبتلا هستند، عوارض شدید بیماری کرونا را تجربه می‌کنند.

گروهی از محققان متوجه شدند که از هر پنج نفر در جها حداقل یک نفر به نوعی از بیماری مبتلاست که می‌تواند او را در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دهد. اطلاعات به دست آمده از ۱۸۸ کشور جهان نشان می‌دهد ۲۲ درصد از جمعیت جهان که معادل تقریباً ۱.۷ میلیارد نفر می‌شود، به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند؛ این گروه از افراد به منظور پیشگری از ابتلای بیماری کرونا به اقدامات حفاظتی بیشتری نیاز دارند.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که تقریباً ۳۴۹ میلیون نفر (یک نفر از هر ۲۵ نفر) از این تعداد نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند. به گفته محققان بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های مزمن کلیوی، دیابت و بیماری‌های تنفسی از جمله عوامل خطرآفرین در بروز نوع شدید بیماری کرونا محسوب می‌شود. توصیه شده است که افراد مبتلا به این نوع بیماری‌ها بیشتر از سایرین موارد بهداشتی از جمله شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. در صورت کشف واکسن بیماری کرونا نیز لازم است این افراد در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند.

نتایج این مطالعه در مجله "The Lancet Global Health" منتشر شده است.

کد خبر 429495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.