عبدی: بازیکنانم پتانسیل صعود به مرحله بعدی را دارند

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان درباره قرعه ایران در مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ گفت: با اینکه در گروه سختی قرار گرفتیم،‌ اما صعود از مرحله گروهی امکانپذیر است.

به گزارش ایمنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حسین عبدی در ابتدا گفت: باتوجه به قرعه‌کشی‌ انجام شده در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا، با تیم‌های کره‌شمالی، قطر و بحرین در گروه نخست مسابقات قرار گرفتیم. با میزان شناخت و آگاهی که از این سه تیم داریم‌ باید تصریح کنم که در گروه سختی قرار گرفتیم، اما به نظرم صعود به دور بعدی مسابقات کاملا امکانپذیر است.

وی‌ ادامه داد: تردیدی وجود ندارد که برای موفقیت در مسابقات، عوامل گوناگونی دخیل است و باید کلیه جوانب را در نظر بگیریم. متاسفانه شیوع کرونا آسیب زیادی به برنامه‌های آماده‌سازی‌ ما وارد کرد. در تلاشیم که تا جای ممکن از فرصت باقیمانده نهایت بهره را ببریم و بازیکنان را از نظر بدنی و فنی به بالاترین سطح آمادگی برسانیم.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان افزود: کره شمالی تیمی فوق‌العاده و به نوعی قوی‌ترین حریف ما در این گروه است و با این تیم در تورنمنت چین بازی کردیم و شناخت خوبی از آنها داریم. در مصاحبه‌های قبلی هم اشاره کردم که بازیکنان این تیم از نظر جسمی و سنی شرایط قابل تاملی دارند. قطر هم که پس از قهرمانی تیم ملی بزرگسالانش در جام ملتهای آسیا برای همه مشخص شد که عامل اصلی موفقیت آنها، سرمایه‌گذاری‌ در فوتبال پایه در سال‌های اخیر بوده است. پس نباید تردید داشته باشیم که این تیم هم با شرایط خوب و ایده‌آل وارد مسابقات خواهد شد. اگرچه از نظر فنی شناخت زیادی از تیم بحرین نداریم، اما از امتیاز میزبانی مسابقات بهره می‌برد، پس نمی‌توانیم‌ بحرین را دست کم بگیریم.

عبدی درخصوص نشست روزگذشته خود با دبیرکل فدراسیون گفت: خوشبختانه نشست بسیار خوب و مفیدی با دبیرکل فدراسیون داشتم و مباحث مختلفی مانند شرایط شروع تمرینات، نیازهای کادرفنی و بازیکنان، بازی‌های دوستانه و موارد بسیار دیگری مورد بحث قرار گرفت. اینکه مشخص شد فدراسیون حمایت همه‌ جانبه‌ای از تیم نوجوانان برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی آسیا خواهد داشت، نکته‌ای بسیار دلگرم کننده است. به همین منظور قرار شد نشست دیگری در هفته آینده درخصوص اخذ مجوز آغاز تمرینات و بررسی نهایی موارد مورد نیاز داشته باشیم.

وی درباره شانس صعود شاگردانش به دور بعدی مسابقات گفت: صعود ما از مرحله گروهی بستگی به عملکرد ما دارد، که نیازمند تدارک خوب و برنامه‌ریزی منسجم است. برنامه‌ریزی بسیار مناسبی با همکارانم در کادرفنی انجام دادیم که با حمایت همه جانبه فدراسیون در بخش اردویی و بازی دوستانه، می‌توانیم در هر بازی نمایش قابل قبولی داشته باشیم. اگرچه قرعه گروهی بسیار مهم است، اما اطمینان دارم که بازیکنانم پتانسیل کافی برای تحقق رویاهایمان را دارند.

کد خبر 429427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.