انتقاد رئیس شورای شهر مشهد از دخالت نهادهای نظارتی

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ورود بیش از حد نهادهای نظارتی به امور شهری، چالشی برای منتخبان مردم در شورای شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری عصر امروز (سه‌شنبه) در نودوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: فعال شدن کتابخانه مرکزی مشهد که ۲۰ سال متوقف بود، توجه به آسایشگاه جانبازان که سال‌ها معطل مانده بود، ساماندهی محور محمدآباد به طرق که افراد بسیاری جان خود را در این محور ازدست می‌دادند، تلاش برای تکمیل خط دو و سه قطار شهری و فعالیت گسترده در حوزه خدمات شهری و گسترش فضای سبز، بخشی از اقدامات شورای پنجم مشهد است.

وی ورود بیش از حد نهادهای نظارتی به امور شهری را چالشی برای منتخبان مردم در شورای شهر دانست و افزود: باید با افزایش هم افزایی موجود در شهر میان مدیران باید برای رفع معضلات چاره اندیشی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: از یک طرف سخنان امیدوار کننده می‌شنویم که می‌گویند دست کسانی که امید در شهر ایجاد می‌کنند را می‌بوسیم و از طرف دیگر سخنانی مطرح می‌شود که باعث گرفتن انگیزه از مدیران و ناامیدی جوانان می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته هشت هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای شهر مشهد اختصاص یافته، اضافه کرد: این اعتبارات با رنج و مشقت تأمین می‌شود؛ باید بدانیم که مچ‌گیری هنر نیست، ممکن است ضعف و کاستی‌هایی وجود داشته باشد که نمی‌توان آن را کتمان کرد اما تنها زمانی خطا از کسی سر نمی‌زند که کاری هم انجام نشود.

حیدری ادامه داد: می‌توان تنها به وظایف جاری مدیریت شهری اکتفا کرد اما نباید فعالیت در مشهد نباید توقف شود بنابراین اگر قرار باشد کاری در شهر انجام شود، یقیناً نارسایی‌هایی نیز ایجاد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر مشهد در شروع هر تخلفی کنار نهادهای قضائی خواهد بود تا کنترل و اصلاح رویه‌ها مطلوب‌تر دنبال شود، اظهار کرد: در شهری که متعلق به ثامن الحجج (ع) است نگذاریم فضای هم‌افزایی خدشه‌دار شود و خدمت بدون منت را دنبال کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در شرایطی که از هرسو بر شیپور ناامیدی و بی‌اعتمادی نواخته می‌شود، مدیریت شهری مشهد برای نظام و انقلاب اعتبار ایجاد می‌کند و شایسته نیست رفتارها سبب بی انگیزگق و مسئولیتت ناپذیری شود.

کد خبر 429166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.