با دستور، بخشنامه و لایحه مشکل ازدواج جوانان حل نمی‌شود

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: در زمینه ازدواج باید شرایط لازم برای جوانان مهیا شود زیرا بدون اشتغال، مسکن و امکانات اولیه هیچ جوانی به ازدواج فکر نمی‌کند و با دستور، بخشنامه و لایحه این مشکل حل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله کیانی صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ورزش جوانان دو حوزه مرتبطی هستند که در عین حال تفاوت بسیاری باهم دارند، اظهار کرد: رسیدگی به امور جوانان با توجه به وسعت و گستردگی نیازها و خواسته‌های این قشر به منظور تأمین رشد و بالندگی کشور تنها در حوزه یک وزارت خانه نیست بلکه نیازمند تلاش کل حاکمیت بوده و مسائلی همچون اشتغال، مسکن و ازدواج نیازمند توجه خاص و جدی است.

وی با بیان اینکه سیاسی شدن ورزش و نگاه غیرتخصصی به آن از چالش‌های اصلی حوزه ورزش ایران است، افزود: مدیریت ورزش کشور عموماً در اختیار افرادی بوده که نگاه غیرفنی و غیرکارشناسی به آن داشته‌اند و وقتی این نگاه حاکم باشد تدوین سیاست‌ها و استراتژی‌ها نیز غیرفنی و غیرتخصصی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه ورود دولت به حوزه باشگاه داری کار درستی نبوده، تصریح کرد: سالانه میلیاردها تومان هزینه صرف مدیریت ناکارآمد دولت در مدیریت ورزشی شده و از جیب مردم هزینه آن تأمین می‌شود که نمونه آن جریمه‌های سرسام آور در فسخ قرارداد سرمربی تیم فوتبال ایران است.

وی با بیان اینکه در انتخاب اعضای فدراسیون‌های ورزشی بیشتر از تخصص وابستگی به جریان‌های سیاسی مطرح است، اضافه کرد: ورزش سیاست زده سمی مهلک و مانع رشد صحیح آن بوده و این درحالی است که بخش اعظم بودجه این وزارتخانه در ورزش قهرمانی و حرفه‌ای هزینه می‌شود و متأسفانه به ورزش همگانی و تعلیم و تربیتی توجهی نمی‌شود که باید دولت تسهیل کننده امور ورزشی باشد و اداره امور آن را به بخش خصوصی بسپارد.

کیانی اشتغال را بخش مهمی از مشکلات جوانان دانست و گفت: عمده بیکاران کشور ما جوانان هستند و حل معضل بیکاری باید با همت تمام همه دستگاه‌ها پیگیری شود، همچنین در زمینه ازدواج هم باید شرایط لازم برای جوانان مهیا شود، زیرا بدون اشتغال، مسکن و امکانات اولیه هیچ جوانی به ازدواج فکر نمی‌کند و با دستور، بخشنامه و لایحه این مشکل حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ادغام دو سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان نیاز به کار کارشناسی بیشتر داشت، افزود: این دو حوزه از جنس هم نیستند و از طرفی بیشترین بودجه این دستگاه صرف حوزه ورزش شده و عملاً مسئله جوانان به نوعی تشریفاتی و حاشیه‌ای در این دستگاه دیده شده است که درخواست و انتظار مردم این است که به هر دو حوزه ورزش و جوانان با نگاه صحیح، علمی و خارج از سیاسی کاری و سیاست زدگی توجه شود.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه مسئله حیاتی کشور امروز کاهش نرخ رشد جمعیت و روند سالمند شدن آن است، تصریح کرد: ضریب رشد جمعیت ایران به زیر یک درصد رسیده و با ادامه این روند پیش بینی می‌شود در دو دهه آینده نرخ رشد جمعیت ایران به صفر برسد که این موضوع یک فاجعه بزرگ است.

وی با تأکید بر اینکه پیر شدن جمعیت از لحاظ مسائل امنیتی نیز مشکلات فراوانی ایجاد می‌کند، ادامه داد: کاهش تولید، رشد هزینه‌های مراقبت نگهداری و نظام تأمین اجتماعی عملاً کشورها را در تأمین نیازهای مردم و مدیریت آن دچار مشکلات حاد می‌کند و شاید در آینده‌ای نه چندان دور دیگر مهم‌ترین مسئله حل مشکل جوانان نباشد بلکه حل مشکل سالمندان به مسئله مهم روز تبدیل شود.

کیانی با اشاره به لزوم تسهیل ازدواج و فرزندآوری برای جوانان اظهار کرد: بدون شک بحران سالمندی در ایران را نمی‌توان مدیریت کرد و در هیچ زمانی از تاریخ نیز حل مشکلات جوانان در امر ازدواج، اشتغال و مسکن تا اینقدر حیاتی نبوده و توجه نشدن به این مسائل می‌تواند حیات کشور را در آینده با تهدیدات جدی مواجه کند.

کد خبر 429096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.