شورای شهر به ۸ کمپ ترک اعتیاد مشهد کمک می‌کند

عضو شورای شهر مشهد گفت: در حال حاضر تعداد هشت کمپ از این اعتبارات و کمک‌های شهرداری بهره مند می‌شوند ولی داده‌هایی چون تعداد پذیرش سالانه و بهبودیافتگان برای ما مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بتول گندمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "شورای شهر آمادگی همکاری برای رفع دغدغه کار و اشتغال معتادان بهبودیافته را دارد. اشتغال و کار معتادان بهبود یافته یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها است، علی‌رغم نداشتن مسئولیت مستقیم، آمادگی داریم در صورتی که طرح مدونی در کلان استان و مشهد برای این موضوع تدوین شود، همکاری و حمایت کنیم.

بیش از چندین سال است که در شهرها، شاهد شکل‌گیری و فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد هستیم؛ برخی از این کمپ‌ها هم با هماهنگی و مدیریت بهزیستی ایجاد شده است.

شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان به این مجموعه‌ها کمک مالی داشته است؛ سال‌های ۹۶ و ۹۷، هر سال ۲.۵ میلیارد تومان و سال ٩٨ مبلغ سه میلیارد تومان کمک شده و امسال نیز سه میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

این کمک‌های مالی و حمایت‌های شهرداری باید منجر به کاهش مسائل و مشکلات شهر در این موضوع و بهبود شرایط در بحث معتادین متجاهر شود؛ یکی از انتظارات ما از دستگاه‌های متولی و ذی‌ربط، ارائه گزارش اثرگذاری و میزان هدفمندی در هزینه‌کرد این اعتبارات است.

یکی از دغدغه‌های شورای شهر مشهد، یعنی کارآمدی اقدامات و میزان بازگشت معتادان به کانون خانواده و جامعه برطرف و ثمره حمایت‌ها روشن می‌شود

در حال حاضر تعداد هشت کمپ از این اعتبارات و کمک‌های شهرداری بهره مند می‌شوند ولی داده‌هایی چون تعداد پذیرش سالانه و بهبودیافتگان برای ما مشخص نیست.

حمایت مادی و معنوی از سمن‌ها و خیریه‌ها برای کاهش این آسیب اجتماعی پس از ارزیابی‌های لازم، در صورت نیاز و صلاحدید شورای شهر انجام می‌شود؛ تاکنون این حمایت‌ها، همچون اختصاص بخشی از ظرفیت‌های مکانی شهرداری به برخی تشکل‌های مردمی، به اشکال مختلف صورت گرفته است."

کد خبر 429043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.