اقدامات ویژه در روسیه برای مقابله با کرونا/تشکیل ستاد مشترک برای اطلاع رسانی کامل به مردم

نماینده وزارت بهداشت روسیه گفت: اختصاص یک خط تلفن به شماره ۱۱۲ در کشور روسیه برای وضعیت اضطراری و موارد اورژانسی، همچنین راه‌اندازی خط ویژه تلفن اجتماعی از اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آرتم گورکین ظهر امروز _دوشنبه ۲۶ خرداد ماه ۹۹ _در کنفرانس ویدئویی نمایندگان اصفهان و سن پترزبورگ در مورد تبادل تجربیات در زمینه پیشگیری، مدیریت و کنترل همه گیری جهانی کووید ۱۹ اظهار کرد: در زمان شیوع کرونا انجام کارهای تحقیقاتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: کشور روسیه دارای یک مرکز ویژه جلوگیری بهداشتی از شیوع کرونا است که توسط این مرکز موارد تخلف از رعایت نکات بهداشتی اعلام و منتشر می‌شود.

نماینده وزارت بهداشت روسیه افزود: یک ستاد مشترک نیز تشکیل شده که علاوه بر اطلاع‌رسانی موارد مورد نظر وزارت بهداشت، دیگر مسئولان شهری نیز در این ستاد اطلاع رسانی‌های لازم را با ارسال پیامک‌های هشدار دهنده انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه متخصصان بهداشت از طریق رسانه‌های جمعی برای آگاه سازی مردم سخنرانی‌هایی کرده‌اند، گفت: یک خط تلفن به شماره ۱۱۲ در کشور روسیه برای وضعیت اضطراری و موارد اورژانسی اختصاص داده شده، همچنین خط ویژه تلفن اجتماعی راه‌اندازی شده که برای پاسخ به سوالات مربوط به کرونا و ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری است.

گورکین ادامه داد: برای جلوگیری از بروز مشکلات روانی و حفظ سلامت روحی مردم سعی شد با استفاده از ابزارهای مناسب اطلاع رسانی لازم را به شهروندان داشته باشیم، تأکید کرد: برای حفظ سلامت روانی شهروندان و رفع اختلالات روانی آنها به دو گروه کمک شد که گروه نخست افراد سالمی بودند که نیاز به مشاوره داشتند، از این رو برای رسیدن به این هدف مرکز ویژه کمک‌های روانی داشتیم که فعالیت آن در زمان شیوع کرونا گسترش یافته است و در حال حاضر پزشکان و روانشناسان همچنین مشاوران در مرکز ویژه کمک‌های روانی مشغول فعالیت هستند و از طریق تماس تلفنی به افراد کمک می‌کنند.

نماینده وزارت بهداشت روسیه تصریح کرد: گروه دوم کمک به افراد دارای مشکلات روانی است که دچار کرونا شدند؛ برای این افراد بیمارستان مخصوص بیماران روانی در دسترس این افراد دارای مشکل قرار گرفت.

کد خبر 428945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.