۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
سرنوشت اسکار ۲۰۲۱ چه می‌شود؟

اعضای اصلی آکادمی اسکار امروز (۲۶ خردادماه) جلسه‌ای برگزار خواهند کرد و احتمال می‌رود که در آن درباره چگونگی برگزاری اسکار ۲۰۲۱ تصمیم‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از هالیوود ریپورتر، شیوع ویروس کرونا شرایط عجیبی را برای دنیا ایجاد کرده و در این بین سینماگران بیشترین آسیب را دیدند. چندی پیش خبری مبنی بر احتمال لغو مراسم اسکار در سال ۲۰۲۱ از آکادمی به بیرون درز کرد. در همین رابطه هیأت امنای آکادمی علوم و هنرهای سینما امروز (دوشنبه) با گذشت تنها چهار روز پس از رأی‌گیری درباره وضع استانداردهای رعایت تنوع در این جایزه سینمایی، بار دیگر از طریق ویدئوکنفرانس با یکدیگر دیدار می‌کنند تا این بار درمورد زمان برگزاری بزرگترین رویداد صنعت سینما در سال ۲۰۲۱، تصمیم‌گیری کنند.

طبق برنامه قرار بود نود و سومین مراسم اسکار ۲۸ فوریه سال آینده میلادی طبق روال هر ساله برگزار شود، اما شرایط جدید ایجاد شده پس از شیوع کرونا برگزاری این مراسم را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است. همه‌گیری این ویروس جشنواره‌های مهم سینمایی نظیر کن، ونیز و برلین را که در واقع سکوی پرتابی برای فیلم‌های مدعی اسکار بودند تعطیل کرده است.

همچنین روند ساخت و تولید فیلم در هالیوود و دیگر نقاط جهان به مخاطره افتاده است. در این شرایط کارگردانانی که فیلم‌های آماده پخش دارند نیز حاضر به اکران نیستند. تمام این مسائل باعث شده تا هیأت امنای ۵۴ نفره آکادمی درباره برگزاری اسکار ۲۰۲۱ دچار تردید شوند. یکی از تصیمات این هیأت امنا تعویق هشت هفته‌ای مراسم اسکار بود که بر اساس آن رقابت امسال تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ دی ۹۹) تمدید شد.

اما حتی با این تغییر قانون نیز به نظر می‌رسد همچنان فیلم‌ها تمایلی برای اکران و نمایش عمومی تا تاریخ اعلام شده که یکی از شروط اسکار است نداشته باشند. با این حال برگزار کنندگان معتقدند که هنوز برای تصمیم گیری درباره چگونگی برگزاری مراسم اسکار (حضوری یا آنلاین) و یا به طور کلی تصمیم برای لغو مراسم اهدای جوایز زود است.

آکادمی یکی از ارگان‌هایی است که به برنامه زمانی خود پایبند بوده و تاکنون تنها سه بار و در سال‌های ۱۹۳۸، ۱۹۶۸ و ۱۹۸۱ به ترتیب به دلیل جاری شدن سیلاب در لس‌آنجلس، ترور مارتین لوتر کینگ و اقدام به ترور رونالد ریگان، مراسم اسکار به تأخیر افتاده است. تمدید مهلت ۱۲ ماهه شرکت در این رقابت نیز بی‌سابقه نیست و قبل از ششمین دوره برگزاری اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 428819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.