تا سال ۱۴۰۵، ۵۵۰ هزار اشتغال مستقیم در حوزه سنگ‌های قیمتی ایجاد می‌شود

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: نزدیک به ۹۰۰ معدن سنگ تزئینی غیر فعال در کشور وجود دارد که یک نهم این معادن و ۳۰ درصد از سنگ‌های تزئینی کشور در استان اصفهان قرار دارد، البته ما سنگ خام صادر نمی‌کنیم بلکه سنگ صادراتی ما، سنگ فرآوری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خداداد غریب پور امروز یک شنبه ۲۵ خردادماه در مراسم افتتاح بازار سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی که در ارگ جهان نما برگزار شد، اظهار کرد: آینده درخشانی در انتظار فعالان صنعت، فعالان اقتصادی، صنعتی و معدنی و بازار سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است.

وی با بیان اینکه ارزش آفرینی باید در کنار بخش خصوصی انجام شود، افزود: ما به دنبال این نیستیم که سازمان‌های دولتی از صفر تا صد کار را انجام دهند، در این راستا ستاد سیاست گذاری در ایمیدرو تشکیل شد تا تمامی تصمیمات صرفاً در بخش دولتی گرفته نشود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ظرفیت سنگ‌های قیمتی در کشور ظرفیت سرشاری است و ما درصدد هستیم تا از ظرفیت فعالان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، خانه معدن و بازار استفاده کنیم.

غریب پور تصریح کرد: در نظر داریم آموزش‌های لازم در این زمینه را ارائه داده، قوانین وارداتی و صادراتی را اصلاح کنیم، در زمینه ماشین آلات مورد نیاز کمک کنیم و آزمایشگاه مرکزی را استاندارد کنیم تا استانداردهای ما در سطح بین المللی باشد.

وی با اشاره به افتتاح بازارچه تخصصی مشهد و اهواز، ادامه داد: سعی داریم با شناسایی ظرفیت‌های معدنی و معرفی آن به فعالان حوزه، این ظرفیت را توسعه دهیم، بنا بر پیش بینی تا سال ۱۴۰۵، ۵۵۰ هزار نفر اشتغال مستقیم در این حوزه ایجاد می‌شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه در استان اصفهان بیشتر از ۱۰۰ معدن سنگ‌های تزئینی داریم، عنوان کرد: نگاه ما به سنگ‌های تزئینی اصفهان، نگاه ویژه‌ای است تا با در نظر گرفتن بسیاری از تعرفه‌های صادراتی، این سنگ‌ها صادرات محور شوند.

غریب پور گفت: نزدیک به ۹۰۰ معدن تزئینی غیر فعال در کشور وجود دارد که یک نهم این معادن و ۳۰ درصد از سنگ‌های تزئینی کشور در استان اصفهان قرار دارد، البته ما سنگ خام صادر نمی‌کنیم بلکه سنگ صادراتی ما، سنگ فرآوری شده است.

وی با بیان اینکه بازارچه سنگ‌های تزئینی می‌تواند در کشور نقش آفرین باشد، افزود: اکتشاف، تأمین مالی برای فعالان این حوزه، تأمین ماشین آلات و دستگاه‌های مورد نیاز، ایجاد بازارچه‌های مرزی، واردات مواد خام موردنیاز این صنعت، تسهیلات صادراتی برای محصولات فرآوری شده، ایجاد بازارچه‌ها و آزمایشگاه اختصاصی و تعیین استاندارد مورد نیاز، از جمله اقدامات در نظر گرفته شده به منظور استفاده از ظرفیت تولید سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در کشور است.

کد خبر 428685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.