۲۲ مرکز برای اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا راه‌اندازی شد

مدیرعامل سازمان انتقال خون از اخد پلاسمای خون بیماران بهبود یافته کرونا در ۲۲ مرکز تخصصی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان عشقی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با شبکه خبر با تکریم و تقدیر از اهداکنندگان مستمر خون، به مناسبت روز جهانی اهدای خون اظهار کرد: امسال باید به طور ویژه از بیمارانی که از بیماری کرونا رهایی پیدا کردند و بعد از گذشت یک ماه از بهبودی اقدام به اهدای پلاسما کردند تشکر کرد.

وی با بیان اینکه دلیل نامگذاری روز جهانی اهدای خون به منظور تشویق به انجام این عمل انسان دوستانه است، افزود: اهدای خون یک نوع جانبازی و جان فشانی بدون درد و بدون دغدغه است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به پیشینه ۱۴ ساله اهدای داوطلبانه خون در کشور گفت: سالانه از ۲.۵ میلیون اهدا کننده خون فقط از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر خون گرفته می‌شود و از ۴۰۰ هزار نفر دیگر به منظور حفظ سلامتی خود این افراد یا دریافت کننده آن، خون دریافت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سخت گیرانه ترین قواعد و قوانین برای اخذ خون از اهدا کنندگان اعمال می‌شود، تصریح کرد: بر خلاف سایر نقاط جهان که در بحران کرونا استانداردهای دریافت خون پایین آمد همچنان در کشور ایران قواعد سخت گیرانه و پیشگیرانه برای اخذ خون اعمال می‌شود.

عشقی با اشاره به اینکه میزان اهدای خون در اوضاع بحران کرونا هیچ فرقی با گذشته نداشته است، گفت: آمادگی پایگاه‌ها همچنان ۱۰۰ درصد و کامل است و ضدعفونی شده و آماده فعالیت هستند.

وی در خصوص برنامه سازمان انتقال خون برای تکریم اهدا کنندگان مستمر در سال جاری تصریح کرد: بسته خدمات ویژه برای آنان در نظر می‌گیریم و با برنامه‌های کاربردی که در سازمان پیش‌بینی شده است اطلاعات مهمی به اهدا کنندگان داده می‌شود و تسهیلات ویژه برای اهداکنندگان مستمر در نظر گرفته شده است

مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به لزوم اهدای پلاسمای بیماران بهبود یافته کرونا اظهار کرد: از بهبودیافتگان تقاضا دارم که وضعیت خود در دوران ابتلا به ویروس کرونا را فراموش نکنند و با اهدای پلاسما به یاری بیماران کنونی بیایند. 

وی در خصوص نحوه اهدای پلاسما توسط بیماران بهبود یافته کرونا گفت: ۲۲ پایگاه تخصصی برای اخذ پلاسما در کشور وجود دارد که بدون گرفتن خون و فقط با گرفتن یک ساعت از زمان افراد می‌توانند با گرفتن پلاسما به بهبود فرد دیگری از بیماری کرونا کمک کنند.

کد خبر 428670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.