محسنی اژه‌ای: فضای توبه فراهم شود

معاون اول قوه قضائیه گفت: باید بسترهایی فراهم شود که همه نلغزیم و به ضلالت نرویم و اگر کسی مرتکب جرم شد باید فضایی برای توبه و جبران مافات فراهم شود و در غیر این صورت مجازات‌های بازدارنده باید داشته باشیم؛ مجازاتی که عبرت‌آموز باشد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تکریم و معارفه معاونان قضائی، منابع انسانی و امور فرهنگی و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه اظهار کرد: در گام دوم انقلاب باید تلاش کنیم افراد غافل از غفلت بیرون بیایند و آنها که نمی‌خواهند از غفلت خارج شوند، مجازات بازدارنده و عبرت آموز شوند.

وی یادآور شد: در گام دوم انقلاب هستیم و از سال ۵٧ تا امروز، تفاوت‌هایی در طول این سال‌ها وجود داشته است؛ چهل سال قبل مسائل جهانی و منطقه‌ای تفاوت با امروز تفاوت داشت همچنین مردم ما و جوانان ما هم متفاوت بودند اما امور ثابتی هم وجود دارد و هر مقدار جلو برویم سنت‌های ثابتی داریم.

معاون قوه قضائیه ادامه داد: یکی از وظایف مهم این است که در گام دوم انقلاب بررسی شود چه چیزهایی ثابت مانده و چه چیزهایی با توجه به تحولات باید تغییر کند و سازوکارهای مناسب برنامه‌ریزی کنیم.

محسنی اژه‌ای افزود: در طول این مدت برای گسترش عدالت، نظام جمهوری اسلامی گام‌های بلندی برداشته است همچنین اگر نگاه منصفانه داشته باشیم برای توزیع منابع و فرصت‌ها، استیفا حق مظلوم از ظالم، برای کوتاه کردن چپاولگران به بیت المال و حقوق مردم گام‌های بلندی برداشته شده است اما همه قبول داریم برای گسترش عدالت در همه ابعاد باید تلاش وافر داشته باشیم.

معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: هر مقدار به مقصد اعلا نزدیک می‌شویم توجه و مراقبت بیشتر می‌خواهد و باید نسبت به آنچه امروز رسیدیم آگاه باشیم زیرا شرایط سخت‌تر و دشمنی‌ها بیشتر شده است.

بر اساس گزارش ایرنا، وی افزود: افق دید ما تغییر کرده و به کم‌ها قانع نیستیم اگر می‌گوئیم عدالت توسعه نیافته و در بخش‌هایی موفق نبوده‌ایم انتظارها به حق بالاتر رفته است.

کد خبر 428635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.